ING Asigurari de Viata sustine ca a fost sanctionata din cauza unor greseli ale angajatorilor
Data publicarii: 25-01-2008 | Finante-BanciING Asigurari de Viata a mentionat ca fondurilor facultative ING Clasic si Optim a depasit termenul de doua zile lucratoare pentru a converti in unitati de fond contributiile, din cauza unor greseli la plata facute de catre angajatorii participantilor, a anuntat, vineri, compania.
Compania a raspuns, astfel, sanctiunii prin avertisment scris data de arbitrul pensiilor private pentru incalcarea prevederilor legii pensiilor facultative, deoarece nu a respectarea termenul de doua zile lucratoare de convertire in unitati de fond a contributiilor la un fond de pensii facultative in intervalul 14 august 2007 - 18 octombrie 2007 si 22 octombrie 2007-26 octombrie 2007).
"In convertirea contributiilor participantilor in unitati de fond, ING Asigurari de Viata a actionat in baza prospectelor fondurilor facultative ING Clasic si Optim autorizate de catre Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (CSSPP)", se arata in comunicat.
ING Asigurari de Viata a explicat ca prospectele prevad si o conditie suplimentara pentru conversia contributiiilor, respectiv identificarea participantului pentru care se platesc.
"Precizam faptul ca intarzierile avute in convertirea contributiilor au fost cauzate de greselile la plata facute de catre angajatorii participantilor, cum ar fi informatiile incomplete despre participantii pentru care se face plata. Este extrem de important de mentionat ca ING Asigurari de Viata nu a beneficiat in niciun fel de aceste sume, banii aflandu-se in permanenta in contul fondului, deschis la banca depozitara BRD, si nu in contul ING", se mai arata in comunicat.
Compania a precizat ca operatiunile necesare pentru remedierea greselilor facute de catre angajatori, respectiv contactarea platitorilor ori solicitarea de detalii, au durat uneori mai mult de doua zile.
"Totusi, ca urmare a avertismentului scris primit de la CSSPP la sfarsitul anului trecut, incepand cu data de 3 decembrie 2007, ING Asigurari de Viata urmeaza procedura de a returna imediat toate contributiile ale caror beneficiari nu pot fi identificati in intervalul de doua zile, cu toate neplacerile create in relatia cu clientii nostri", se mai arata in comunicat.
Pentru rezolvarea acestor probleme, ING Asigurari de Viata a propus arbitrului pensiilor private initierea unor modificari legislative care sa permita un sistem de plata mai facil a acestor contributii direct de catre participant.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut