2,5% din romanii care au apelat la servicii publice in 2007 spun ca li s-a cerut spaga
Data publicarii: 26-01-2008 | EconomieMajoritatea romanilor care au apelat la servicii publice in 2007 spun ca functionarii publici nu le-au cerut spaga pentru serviciile oferite sau pentru rezolvarea cu prioritate a solicitarilor, in timp ce 2,5% au declarat ca functionarii publici le-au cerut spaga.
Potrivit unui studiu al Agentiei pentru Strategii Guvernamentale (ASG), dat publicitatii vineri, numai 2,5% din respondenti au declarat ca le-au fost solicitate sume de bani - in afara taxelor oficiale - pentru rezolvarea unor solicitari sau pentru a grabi rezolvarea acestora, in timp ce 66,2% spun ca functionarii publici nu le-au cerut spaga.
Peste 20% din respondenti considera ca serviciile oferite populatiei de institutiile publice s-au imbunatatit in 2007, peste 33% considera ca acestea au ramas la fel ca in anii anteriori si doar 4,7% spun ca serviciile publice au functionat mai rau decat in anii trecuti.
Din cercetare mai reiese ca majoritatea respondentilor au apreciat ca functionarul public cu care au interactionat cel mai recent a fost "amabil" - respectiv 59,1%. Doar 11,1% dintre respondenti au apreciat in mod negativ atitudinea functionarului: 6,7% au spus ca acesta a fost "nepoliticos", iar 4,6% au utilizat adjectivul "ironic".
Studiul a fost efectuat in perioada noiembrie - decembrie 2007, la nivel national. Eroarea maxima tolerata este de ± 2,82 %, iar volumul total al esantionului a fost de 1208 persoane.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut