Telecomunicatiile sunt in topul serviciilor reclamate de romani
Data publicarii: 09-02-2008 | DiversePe primul loc intre sesizarile consumatorilor se situeaza Internetul, telefonia mobila si cea fixa, noteaza Cotidianul.
Reclamatiile consumatorilor s-au indreptat catre telecomunicatii (44 la suta din numarul total), urmate de energie (gaze naturale si energie electrica), (29 la suta), servicii postale (16 la suta) si transport aerian (11 la suta). Aceasta este concluzia unui proiect european de sondare a opiniilor consumatorilor vizavi de serviciile de larg consum, dat ieri publicitatii de catre Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania (ANPCPPS Romania). Raportul a avut in vedere doar serviciile din domeniile electricitatii, gazului, telecomunicatiilor, serviciilor postale si transportului aerian.
In domeniul telecomunicatiilor, sesizarile au vizat Internetul (in proportie de 47 la suta), telefonia mobila (35 la suta) si telefonia fixa (18 la suta). Reclamatiile consumatorilor au privit preturile ridicate, intirzierea la instalarea unei linii telefonice noi, la activarea serviciilor telefonice si de Internet, intirzierea reparatiilor in cazul unei defectiuni a liniei telefonice sau a conexiunii Internet si activarea unor servicii nesolicitate.
Pe partea energetica, reclamatiile s-au referit la citirea contoarelor (28 la suta), preturile ridicate (25 la suta), facturi (24 la suta), solutionarea reclamatiilor (23 la suta). Clientii au avut probleme legate de cozi la plata facturilor, modalitatea de citire a contoarelor, primirea cu intirziere a facturilor, dupa data scadentei de plata, neactualizarea bazelor de date ale furnizorilor cu privire la adresele de facturare ale consumatorilor, intreruperile repetate ale furnizarii de energie electrica sau gaze naturale fara instiintarea consumatorilor.
In domeniul serviciilor postale, consumatorii au reclamat in proportie de 42 la suta oficiile postale, 38 la suta livrarile si 20 la suta corespondenta. Ei au fost nemultumiti de cozile mari la oficiile postale, comportamentul neadecvat al personalului, lipsa personalului in oficiile postale, modul de completare a chitantelor si a facturilor fiscale, livrarea intirziata sau pierderea trimiterilor postale si predarea cu intirziere catre destinatar sau chiar nepredarea avizului pentru trimiterile postale inregistrate.
La capitolul transportului aerian, consumatorii au fost nemultumiti atit de operatori, cit si de aeroporturi. Operatorilor li s-au sesizat probleme de intirziere a solutionarii reclamatiilor (37 la suta), a intirzierilor (35 la suta), a suprarezervarilor, mai ales in cazul companiilor low-cost (28 la suta). Aeroporturile au fost sesizate in problema manipularii bagajelor (61 la suta) si a informatiilor (39 la suta). Clientii au fost nemultumiti de faptul ca li s-a furat din bagaje, ca nu li s-au asigurat conditiile prevazute de lege in cazul intirzierilor prelungite.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor