Telecomunicatiile sunt in topul serviciilor reclamate de romani
Data publicarii: 09-02-2008 | DiversePe primul loc intre sesizarile consumatorilor se situeaza Internetul, telefonia mobila si cea fixa, noteaza Cotidianul.
Reclamatiile consumatorilor s-au indreptat catre telecomunicatii (44 la suta din numarul total), urmate de energie (gaze naturale si energie electrica), (29 la suta), servicii postale (16 la suta) si transport aerian (11 la suta). Aceasta este concluzia unui proiect european de sondare a opiniilor consumatorilor vizavi de serviciile de larg consum, dat ieri publicitatii de catre Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania (ANPCPPS Romania). Raportul a avut in vedere doar serviciile din domeniile electricitatii, gazului, telecomunicatiilor, serviciilor postale si transportului aerian.
In domeniul telecomunicatiilor, sesizarile au vizat Internetul (in proportie de 47 la suta), telefonia mobila (35 la suta) si telefonia fixa (18 la suta). Reclamatiile consumatorilor au privit preturile ridicate, intirzierea la instalarea unei linii telefonice noi, la activarea serviciilor telefonice si de Internet, intirzierea reparatiilor in cazul unei defectiuni a liniei telefonice sau a conexiunii Internet si activarea unor servicii nesolicitate.
Pe partea energetica, reclamatiile s-au referit la citirea contoarelor (28 la suta), preturile ridicate (25 la suta), facturi (24 la suta), solutionarea reclamatiilor (23 la suta). Clientii au avut probleme legate de cozi la plata facturilor, modalitatea de citire a contoarelor, primirea cu intirziere a facturilor, dupa data scadentei de plata, neactualizarea bazelor de date ale furnizorilor cu privire la adresele de facturare ale consumatorilor, intreruperile repetate ale furnizarii de energie electrica sau gaze naturale fara instiintarea consumatorilor.
In domeniul serviciilor postale, consumatorii au reclamat in proportie de 42 la suta oficiile postale, 38 la suta livrarile si 20 la suta corespondenta. Ei au fost nemultumiti de cozile mari la oficiile postale, comportamentul neadecvat al personalului, lipsa personalului in oficiile postale, modul de completare a chitantelor si a facturilor fiscale, livrarea intirziata sau pierderea trimiterilor postale si predarea cu intirziere catre destinatar sau chiar nepredarea avizului pentru trimiterile postale inregistrate.
La capitolul transportului aerian, consumatorii au fost nemultumiti atit de operatori, cit si de aeroporturi. Operatorilor li s-au sesizat probleme de intirziere a solutionarii reclamatiilor (37 la suta), a intirzierilor (35 la suta), a suprarezervarilor, mai ales in cazul companiilor low-cost (28 la suta). Aeroporturile au fost sesizate in problema manipularii bagajelor (61 la suta) si a informatiilor (39 la suta). Clientii au fost nemultumiti de faptul ca li s-a furat din bagaje, ca nu li s-au asigurat conditiile prevazute de lege in cazul intirzierilor prelungite.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall