CE a agreat noua formula a taxei auto pe masinile non-euro si euro 1 si cere modificari la euro 3
Data publicarii: 12-03-2008 | EconomieComisia Europeana agreeaza cresterea cuantumului taxei de prima inmatriculare pentru masinile non-euro si euro 1 si cere, in acelasi timp, introducerea criteriului CO2 si pentru masinile euro 3, a declarat ministrul Mediului, Attila Korodi.
Ministerul Mediului si cel al Finantelor, institutiile abilitate de guvern pentru crearea proiectului de lege privind taxa auto, trebuie sa introduca principiul poluarii cu dioxid de carbon si pentru masinile euro 3, nu doar pentru cele euro 4, unde, de asemenea, Comisia Europeana a avut de facut unele observatii.
"Oficialii de la Bruxelles ne-au dat de inteles ca agreeaza cresterea cuantumului taxei auto pentru masinile non-euro si euro 1, dar ca mai trebuie analizat in privinta autovehiculelor euro 3 si euro 4", a precizat Attila Korodi.
Potrivit unor reprezentanti ai Guvernului, introducerea criteriului emisiilor de CO2 si pentru masinile euro 3 se loveste de o problema tehnica, avand in vedere ca nu toate masinile de acest tip au trecut in cartea tehnica nivelul emisiilor de dioxid de carbon. "In acest fel, apare o discriminare intre proprietarii aceluiasi tip de masina", au declarat reprezentantii Executivului.
Pentru masinile Euro 1 si Euro 2 - unde nu se poate folosi criteriul emisiilor de CO2 - se va lua in calcul catalizatorul. Taxa pentru masinile non-euro va creste, comparativ cu grila de taxare anterioara. Reprezentantii Guvernului doresc, astfel, sa descurajeze achizitionarea masinilor non-euro, avind in vedere ca, incepand cu 2011, nu va mai fi permisa circulatia acestui tip de masini in UE.
Guvernul a aprobat, la mijlocul lunii februarie, memorandumul referitor la taxa auto, prin care ministrii responsabili sunt mandatati sa prezinte Comisiei Europene noua forma a taxei, sa o supuna dezbaterii publice si sa reglementeze modificarile "cat mai repede", printr-o ordonanta de urgenta. Noua propunere, a treia din cele care au fost trimise, pana acum, la Bruxelles, include recomadarile ONG-urilor cu privire la emisiile poluante, dar si pe cele ale Parlamentului Romaniei.
Presedintele Traian Basescu i-a cerut premierului Calin Popescu-Tariceanu, printr-o scrisoare trimisa luni, sa anuleze taxa auto si sa returneze banii incasati, seful statului somandu-l pe primul-ministru sa nu-i mai desconsidere pe romani.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut