Companiile de leasing cauta sectoare de nisa
Data publicarii: 04-04-2008 | AfaceriDesi leasingul auto va continua sa domine piata romaneasca si in urmatorii ani, finantarile de echipamente si cele din sectorul imobiliar incep sa prinda teren, noteaza Adevarul. Din pacate, legislatia si lipsa de educatie financiara a populatiei pun bete in roate companiilor care incearca sa-si canalizeze atentia si spre alte segmente de activitate.
Leasingul auto a dominat piata de profil, de-a lungul timpului, in toate statele din Uniunea Europeana. Traditia se mentine si in prezent, doar ca suprematia sectorului auto s-a mai atenuat, odata cu dezvoltarea altor categorii de finantari. Pe piata romaneasca de leasing, aproximativ 70% din contracte au ca obiect achizitia de autovehicule, dar ponderea este in scadere.
"Daca urmarim valoarea finantarilor auto prin leasing, constatam ca aceasta a crescut de la un an la altul, in timp ce ponderea in total inregistreaza o tendinta de scadere", subliniaza Adriana Ahciarliu, secretar general al Asociatiei de Leasing si Servicii Financiare Nebancare (ALB).
Finantarile operationale avanseaza
Chiar daca finantarea autovehiculelor va ramane o prioritate, companiile ofertante spun ca se vor orienta si spre alte sectoare si, acolo unde este posibil, vor cauta o nisa pe care s-o exploateze. "Piata auto este foarte competitiva. Sunt multi jucatori, iar concurenta este acerba. De aceea, ne vom focaliza pe alte sectoare, cum ar fi cel al echipamentelor", sustine Peter Demmer, CEO Volksbank Leasing.
Demmer considera ca, pe masura ce finantarea echipamentelor si a imobilelor isi va pastra ritmul de dezvoltare, leasingul auto va pierde, treptat, teren. Eforturile companiilor de a patrunde pe diferite nise sunt ingreunate de o serie de aspecte. Analistii spun ca, desi piata de leasing se apropie de maturitate din prisma ofertei, situatia este diferita de partea cererii.
"Romanii se confrunta in general cu o lipsa de educatie in ceea ce priveste accesul la serviciile financiare. Cat timp termenii contractului nu sunt intelesi, persoanele fizice autorizate, de exemplu, prefera sa se imprumute la banca", spune Ahciarliu. O alta problema este reprezentata de legislatia in vigoare, care le pune adesea piedici companiilor. Cel mai elocvent exemplu in acest caz este leasingul imobiliar. Desi are un potential enorm de crestere, in ton cu dezvoltarea spectaculoasa a sectorului de real-estate, valoarea reziduala mare de la finalul perioadei de finantare ii descurajeaza pe potentialii clienti.
"Desi cea mai mare parte a contractelor derulate sunt de tip financiar, finantarile in leasing operational devin tot mai atractive. Astfel, multe companii sunt mai degraba interesate de leasingul de "inchiriere", care inlesneste innoirea flotelor de automobile sau a utilajelor folosite in constructii", subliniaza CEO-ul Volksbank Leasing.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall