Volkswagen arunca pe piata arma anti-Logan
Data publicarii: 09-04-2008 | AutoEste vorba de un model derivat din Polo care va costa sub 10.000 de euro. Dupa ce s-a convins de succesul celor de la Renault cu modelul Logan, Volkswagen s-a hotarat sa arunce pe piata un concurent pentru modelul produs de Dacia la Mioveni.
Astfel, de la sfarsitul anului 2009, germanii vor produce la uzina lor din Kaluga, Rusia, un automobil ieftin, derivat din modelul de clasa mica Polo. Oficialii VW au declarat ca modelul va concura cu Logan, Hyundai Accent si Lada Kalina. Dupa cum spuneam, manevra germanilor vine dupa succesul celor de la Renault cu modelul Logan. Chiar in Germania Dacia s-a vandut foarte bine, cu toata reclama negativa facuta de presa si chiar de ADAC (Clubul German Auto) prin deja celebrul "test al elanului" pe care Logan nu l-ar fi trecut...
Echipare de baza, fara prea multe optiuni
"O noua masina «de buget» bazata pe modelul Volkswagen Polo va fi produsa in uzina Kaluga, la sfarsitul anului 2009", a spus Ulrich Hackenberg, membru al Consiliului de Administratie al VW pe probleme de dezvoltare, scrie Russia-InfoCentre, care citeaza Russian Business.
Automobilul va concura cu modele precum Renault Logan, Hyundai Accent si Lada Kalina, al caror pret mediu este de 11.320 dolari, 12.600 dolari, respectiv 10.100 dolari.
Potrivit informatiilor din presa rusa, jumatate dintre masinile produse la Kaluga, adica 75.000 de unitati, vor costa mai putin de 10.000 de euro. Analistii sunt de parere, insa, ca acest pret va acoperi doar variantele in echiparea de baza, fara prea multe optiuni.
Productia Volkswagen Group la fabrica de la Kaluga, Rusia, a inceput la sfarsitul lunii noiembrie 2007. La uzina vor fi asamblate in acest an 66.000 de masini marca Volkswagen si Skoda.
O a doua linie de productie va fi deschisa anul viitor, crescand astfel capacitatea unitatii la 150.000 de masini. De asemenea, vor fi adaugate un atelier de caroserie si unul de vopsitorie. Vanzarile grupului german Volkswagen, al patrulea constructor auto la nivel mondial, au avansat anul trecut cu 7,9%, la 6,189 milioane de unitati, compania mizand si in acest an pe o crestere a livrarilor.
Integral in Curierul National
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză