Operatiunile curente la banci s-ar putea ieftini in urmatorii doi ani pe seama competitiei
Data publicarii: 10-04-2008 | Finante-BanciPretul operatiunilor de zi cu zi efectuate de clientii bancilor din Romania ar putea scadea in urmatorii doi ani, ca urmare a concurentei acerbe din sistemul bancar romanesc, desi in ultimul an au crescut, pe seama cererii suficient de mari, au spus analistii EFMA si Capgemini.
Pretul produselor si serviciilor bancare folosite in mod frecvent de clienti, precum platile obisnuite, administrarea contului, utilizarea numerarului si tranzactiile exceptionale, a crescut in Romania la 36 euro in 2008, de la 29 euro in 2007, pentru clientii activi, se arata in raportul World Retail Banking Report 2008, realizat de analistii European Financial Management & Marketing Association (EFMA) si Capgemini.
Costurile operatiunilor efectuate de clientii mai putin activi au sporit de la 10 la 17 euro. Costurile inregistrate de clientii foarte activi sunt destul de ridicate, respectiv de 127 euro in 2008, fata de 113 euro in 2007, nivel ce depaseste cu mult costurile similare din majoritatea tarilor europene, atat din zona euro, cat si din afara acesteia, a spus seful serviciului financiar pe Europa de Est al Capgemini, Gregor Erasim.
"La nivel mediu avem preturi apropiate de cele din tarile din regiune, dar pentru clientii foarte activi nu e rentabil sa desfasoare activitati in Romania", a explicat Erasim.
Studiul nu ia in considerare si costurile altor produse si servicii financiare, precum cele la credite, depozite si produse de asigurari.
Veniturile din retail banking vor continua sa creasca in urmatorul deceniu
Piata mondiala a serviciilor si produselor bancare de retail se cifra la 1.280 miliarde euro in 2006, iar analistii EFMA si Capgemini estimeaza in raportul Wolrd Retail Banking 2008 ca acestea ar putea creste la 1.900 miliarde euro pana in 2017.
Bancile vor trebui, insa, sa isi redefineasca strategiile pe segmentul de retail banking pentru a-si mentine sau creste veniturile si pentru a evita scaderea profiturilor.
Printre strategiile avute in vedere de banci se numara inovatia, apropierea de client si cunoasterea nevoilor acestuia, integrarea si optimizarea canalelor alternative de distributie, precum internetul, si cresterea vanzarilor prin administrarea dinamica a retelei.
Cat priveste ponderea produselor si serviciilor care aduc venituri ridicate de pe piata de retail bancar, aceasta ar putea scadea de la 75% in 2006 la 65% in 2017, se mai arata in raport.
Reglementarile din ce in ce mai restrictive privind fuziunile si achizitiile, cerinte mai dure din partea actionarilor, tehnologii flexibile si aparitia de noi jucatori in piata duc la cresterea cometitivitatii si cel mai probabil la scaderea preturilor, sustin analistii EFMA si Capgemini.
World Retail Banking 2008 are la baza date de la 194 de banci de retail din 26 de tari din zona euro, din afara zonei euro din Europa, America de Nord si Asia-Pacific.
Pentru piata romaneasca, analistii au luat in considerare noua banci - Bancpost, CEC, Alpha Bank, Banca Transilvania, ING Bank Romania, Raiffeisen Bank, BRD SocGen, Banca Comerciala Romana, UniCredit Tiriac Bank - care controleaza circa 80% din piata bancara locala.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall