Interamerican: "Viata e o calatorie. Asigurate ca e una frumoasa"

Data publicarii: 14-04-2008 | Media

Se poate spune aproape orice despre romani, insa mai putin faptul ca nu ar fi un popor inteligent. Sunt unii care au ajuns sa scoata bani din piatra seaca si au uitat de regulile bunului-simt, si mai ales de faptul ca economia de piata se bazeaza pe cerere si oferta. Toate acestea ar trebui sa le incumbe si respect fata de client, indiferent din ce clasa sociala provine. Acest din urma detaliu l-au ignorat oficialii Interamerican cand au facut bannerul publicitar care se lafaie in buricul Capitalei pe unul dintre cele mai importante centre comerciale, noteaza Curentul.

"Viata e o calatorie. Asigurate ca e una frumoasa. Fa-ti o pensie privata". Asa suna indemnul publicitar al celor de la Interamerican care au uitat probabil sa verifice spotul publicitar dupa ce acesta a fost finalizat de firma special angajata pentru acest lucru.

In patru luni de campanie pentru pensiile private obligatorii au fost difuzate 68.650 de spoturi pe 25 de televiziuni. Batalia fondurilor private de pensii pentru atragerea a cat mai multi aderenti s-a purtat pe doua fronturi: in teren (reteaua de agenti de marketing si bannerele pe care le intalnim la orice pas) si pe "sticla" (promovarea pe televiziune). In cele din urma au castigat jucatorii care au detinut un brand puternic si au derulat fara greseli campanii de marketing. In aceasta ultima categorie nu se include sigur compania Interamerican care fara echivoc sfideaza inteligenta romanilor. Folosind in mod gresit forma la imperativ a verbului a se asigura "asigurate", oficialii Interamerican cred probabil ca cei care ar urma indemnul lor nu pun pret pe estetica verbala.

In cele patru luni in care s-a desfasurat campania de aderare la pensiile private obligatorii (pilonul II), fondurile au difuzat peste 65.000 de spoturi pe toate posturile tv, de la generaliste pana la canalele de sport si muzicale. Un bombardament publicitar de proportii pe piata romaneasca. In acelasi timp, armatele de agenti de marketing au navalit peste "poporul muncitor". Miza a fost uriasa: atragerea de cat mai multi aderenti si, implict, castigarea unei cote de piata corespunzatoare. Acum, dupa "razboi", castigatorii triumfa, infrantii isi ling ranile. Doua elemente au contat in aceasta confruntare: forta brandului si marketingul. Probabil ca acest din urma aspect le-a lipsit si celor de la Interamerican care atata vreme cat nu pun pret pe acuratetea limbajului lingvistic, nu putem avea prea multe pretentii nici in sensul respectului pentru client.

Curentul