Producatorii cer marilor retaileri sa le permita sa vanda mai ieftin magazinelor mai mici
Data publicarii: 16-04-2008 | AfaceriProducatorii din industria alimentara solicita marilor retaileri sa le permita sa-si vanda mai ieftin produsele catre lanturile de supermarketuri cu o putere financiara mai mica, astfel incat preturile sa se calculeze diferentiat in functie de taxele percepute de fiecare magazin.
"Sa zicem ca am un pret de lista de 10 lei si acord un discount in functie de volum. La pretul obtinut adaug majorarile impuse de fiecare retailer in parte si atunci voi avea un pret diferentiat pe fiecare hypermarket. De exemplu, daca un retailer imi va impune taxe mai mari cu 1% iar altul cu 5 %, cel care a dispus taxa mai mare va incerca sa isi eficientizeze costurile. Astfel, produsul se va vinde cu 13 sau 12 lei si nu voi mai fi obligat sa le vand micilor comercianti la preturi mari. In Franta este practicata aceasta forma de definire a pretului de cumparare", a declarat marti reprezentantul Asociatiei Romane a Carnii, Stefan Padure, in cadrul sedintei care a avut loc la Comisia pentru politica economica, reforma si privatizare din Camera Deputatilor.
Reprezentantii patronatelor din industria alimentara prezenti la intalnire au declarat ca in prezent producatorii sunt obligati prin contract ca, in cazul in care vand un produs mai ieftin, sa plateasca retailerului o amenda, sa recalculeze pretul, sa ii dea diferenta si risca sa fie delistat.
Presedintele Romalimenta, Sorin Minea, sustine ca aceasta practica ii obliga pe unii producatori sa vanda la negru si ca incurajeaza evaziunea fiscala.
Totodata, presedintele Romalimenta, Sorin Minea, a spus ca afirmatia Consiliului Concurentei ca nu exista monopol pe piata supermarketurilor din Romania este incorecta. "Consiliul Concurentei a afirmat ca numai 35% din populatia Romaniei cumpara din supermarket, insa 50% din populatie locuieste la sat si nu se aprovizioneaza de la supermarket iar cealalta locuieste la oras ceea ce inseamna ca 65% din populatie cumpara din supermarketuri", a spus Minea.
Presedintele Romalimenta sustine ca producatorii platesc niste facturi pentru marfa nevanduta si taxe pentru distrugerea acesteia, insa nu au certitudinea ca acea cantitate de marfa este distrusa.
Reprezentantii Comisiei de Politica Economica Reforma si Privatizare se vor intalni saptamana viitoare cu retailerii pentru a analiza acuzatia de monopol adusa de patronatele din industria alimentara.
"Martea viitoare ne vom intalni cu retailerii pentru a discuta acesta problema si sper sa luam o decizie pana la jumatatea lunii mai. Cel mai important lucru este ca toate aceste taxe se reflecta in pretul de raft, iar consumatorul este cel care are de suferit", a declarat, marti, presedintele Comisiei de Politica Economica Reforma si Privatizare din Camera Deputatilor, Mihai Tudose.
Disputa dintre retaileri, procesatori si producatori a fost declansata la inceputul lunii martie cand patronatele si sindicatele din industria alimentara au acuzat supermarketurile din Romania de abuzuri de putere exercitate asupra producatorilor nationali, prin impunerea unor conditii contractuale excesive.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall