Banii din taxa auto ar putea fi folositi si pentru casarea masinilor din transportul public
Data publicarii: 21-04-2008 | EconomieBanii din taxa de poluare auto ar putea fi investiti si pentru innoirea parcului auto din transportul public, prin acordarea unei prime de casare, propunerea urmand sa fie analizata in sedinta de luni a Executivului, a declarat, sambata, premierul Tariceanu.
Potrivit sefului Executivului, propunerea a fost avansata in cadrul audierii publice pe tema taxei auto, organizata de Academia de Advocacy.
"Avem o propunere pe care o analizam si luni va trebui sa transam asupra ei, si anume ca din Fondul de Mediu sa dam bani sub forma unei prime de casare pentru innoirea parcului auto, inclusiv pentru vehiculele din zona transportului public. Aceasta propunere mi se pare rezonabila, pentru ca, in orase, si autobuzele sunt foarte poluante", a declarat premierul la Realitatea TV.
Prima de casare se acorda, in prezent, proprietarilor autoturismelor mai vechi de 12 ani, care primesc in schimbul masinii vechi suma de 4.000 de lei, sub forma unui avans pentru cumpararea unei masini noi. Programul, care vizeaza inlocuirea masinilor vechi, poluante, este cunoscut sub numele de "Programul Rabla".
Concluzia audierii publice pe tema taxei auto arata ca principiul nediscriminarii trebuie aplicat la toate tipurile de autovehicule, indiferent de proprietar (privat, public). In plus, unii cetateni au aratat ca emisiile din surse fixe (cum ar fi CET-urile) sunt taxate la un nivel mai scazut decat cele din surse mobile (autovehicule).
In acelasi timp, majoritatea depozantilor considera nivelul de taxare necorelat cu gradul de suportabilitate al cetatenilor. O alta ingrijorare se refera la faptul ca taxa de poluare nu este un factor de stimulare al innoirii parcului auto national. Cei mai multi depozanti au mai propus ca taxa de poluare sa fie platita periodic - anual sau corelat cu recertificarea autoturismelor.
Alte recomandari transmise Guvernului in urma audierii se refera la revizuirea formulei de calcul in functie de durata de viata a autovehiculului si analizarea corelarii cu alte acte normative sau instituirea unui sistem de bonificatii, care sa accelereze procesul de innoire a parcului auto national. Toate aceste concluzii se constituie in recomandari inaintate Guvernului de comisia de experti, insa Executivul nu este obligat sa tina seama de ele.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall