Romanii au cheltuit peste 39 de milioane lei pentru petrecerea vacantelor de Paste si 1 Mai in tara
Data publicarii: 25-04-2008 | TurismRomanii au cheltuit 39 de milioane lei pentru petrecerea vacantelor de Paste si 1 Mai intr-o zona turistica din tara, potrivit datelor centralizate de Federatia Patronatelor din Turismul Romanesc (FPTR).
Potrivit datelor FPTR, au fost vandute aproximativ 20.000 de locuri pentru un sejur de doua - trei zile plus cina festiva in zonele montante, 18.000 de locuri in hotelurile de pe litoral si pensiunile rurale omologate, 12.000 de locuri pentru acelasi sejur in statiunile balenoclimaterice si 1.500 de locuri in Delta. In ceea ce priveste valoarea sejururilor cumparate, cele din zonele montane se ridica la 12 milioane de lei, cele de pe litoral la 7,2 milioane lei iar cele cumparate in pensiunile rurale omologate insumeaza 12,6 milioane lei. Sejururile din statiunile balneoclimaterice au costat 5,4 milioane lei iar cele din Delta s-au ridicat la 750.000 lei. De asemenea, potrivit datelor FPTR, atat in Bucuresti cat si in marile orase din tara au fost cumparate 10.000 de locuri numai pentru o cina festiva, in valoare de 1,2 milioane de lei.
"Cu ocazia Sarbatorii de Pasti, tot mai multi romani prefera sa-si petreaca vacanta intr-un hotel, o pensiune sau in strainatate. Anul acesta se poate vorbi de o minivacanta de o saptamana, deoarece calendaristic sarbatoarea de Pasti si zilele libere de 1 Mai sunt succesive, iar Guvernul a acordat (desi a anuntat tarziu) zi libera pe 2 mai angajatilor bugetari", se precizeaza intr-un comunicat de presa emis joi de FPTR.
Conform Federatiei Patronatelor din Turismul Romanesc, in turismul intern, cele mai solicitate statiuni au fost cele de pe Valea Prahovei, unde gradul de ocupare a ajuns la 90%, iar in celelalte statiuni montante gradul de ocupare este de 70-80 % din capacitatea totala de cazare.
In ceea ce priveste agroturismul, aceste destinatii au fost solicitate de aproximativ 18.000 de turisti, iar gradul de ocupare a ajuns la 100%, potrivit FPTR.
"A intrat deja in traditie petrecearea Pastelui si a zilelor libere de 1 Mai in Delta Dunarii. Anul acesta vor sosi aici peste 1.500 de turisti, pescari pasionati sau turisti dornici de inedit. La aceste cifre se adauga aproximativ 12.000 de turisti care vor petrece Sarbatorile de Pasti si zilele libere de 1 Mai in diferite statiuni balneoclimatice, unde oferta va avea cele mai mici tarife. Fata de anul trecut se constata o crestere de aproximativ 15% a numarului de turisti din perioada Sarbatorilor de Pasti si 1 Mai, fara a pune la socoteala si turistii individuali care nu au apelat la turismul organizat sau vor pleca la rude", se arata in comunicat.
Numarul turistilor care au ales ofertele de turism intern este de aproape patru ori mai mare decat cel al turistilor care au ales strainatatea, cheltuielile acestora fiind cu numai 3,8 milioane de euro mai mari, potrivit FPTR.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall