Piata moto a crescut cu 65,4%% in trimestrul I, pe fondul vanzarilor mai mari de scutere
Data publicarii: 01-05-2008 | AutoVanzarile de vehicule motorizate cu doua roti au crescut, in primul trimestru, cu 65,4%, pana la 640 de unitati, pe fondul cresterii vanzarilor de scutere Peugeot, care ramane lider la vanzari, conform datelor furnizate de Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania (APIA).
Din totalul de 640 de vehiculele motorizate cu doua roti (motociclete scutere si mopede) comercializate in primele trei luni ale anului 2008, cele mai mari volume ale vanzarilor au fost inregistrate de marca Peugeot, cu 268 de scutere vandute in primul trimestru al acestui an fata de 134 in aceeasi perioada din 2007. Mai mult, Peugeot a fost lider la vanzari in ultimii doi ani (1.227 unitati in 2007 si 434 unitati in 2006).
Vanzarile marcii Peugeot au fost urmate de Piaggio (75 de scutere), Yamaha (57 motociclete comercializate) si Honda, cu 49 de motociclete vandute. Vanzari insemnate au inregistrat si marcile KTM (35 unitati), Aprilia (30 de vehicule vandute),Suzuki (27) si Harley Havidson, cu 24 de vehicule comercializate.
Procentual, cele mai mari cresteri au fot inregistrate de marcile Gillera si Vespa, cu cate 1.000% crestere fiecare, urmate de Piaggio, cu o crestere de 971,4%. Totusi, aceste cresteri procentuale fata de vanzarile inregistrate in aceeasi perioada a anului trecut au fost date de volume ale vanzarilor relativ mici. Astfel, marcile Gillera si Vespa au reusit comercializarea a 11 unitati fiecare, in timp ce Piaggio a comercializat 75 de vehicule in acest an, fata de perioada similara din 2007.
Pe de alta parte, sapte marci au inregistrat o scadere a vanzarilor in primul trimestru al acestui an comparativ cu perioada similara a anului trecut. Astfel, marca Gelly nu a reusit sa vanda nici o unitate in 2008, in timp ce in perioada similara a anului 2007 a reusit comercializarea a 28 de vehicule. De asemenea, in timp ce marca ZY a comercializat in primul trimestru din 2007 un numar de 7 vehicule, in 2008 nu a reusit nici o vanzare. Regrese ale vanzarilor au fot inregistrate si in cazul marcilor Suzuki, Triumph, Malaguti, Manet si Tomos.
In primul trimestru al anului trecut au fot comercializate 387 de vehicule motorizate cu doua roti, in timp ce de-a lungul intregului an 2007 au fost vandute 3.141 de unitati, in crestere cu 78,7% fata de 2006. In anii 2005-2007 piata vehiculelor motorizate cu doua roti a crescut constant, dupa ce in perioada 2003-2004 a stagnat.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut