Un cetatean german din trei ar vrea o revenire la marca germana
Data publicarii: 03-05-2008 | InternationalNostalgia germanilor pentru marca ramane vie, arata un sondaj publicat vineri, potrivit caruia un cetatean german din trei ar prefera sa renunte la euro pentru a reveni la vechea moneda nationala a Germaniei, relateaza AFP.
Potrivit Federatiei Bancilor Germane, 34% dintre 1.000 de respondenti participanti la un sondaj au declarat ca vor ca marca germana sa fie introdusa iar pe piata.
"Pentru multi oameni, marca este un simbol al relansarii economice de dupa razboi si reprezinta ideea pe care si-o fac oamenii despre o moneda stabila", a comentat presedintele Federatiei Bancilor Germane, Manfred Weber, citat de AFP.
Persoanele cu varsta peste 40 de ani sunt cele mai numeroase care sustin o revenire a marcii germane (38%), in timp ce tinerii cu varste intre 14 si 24 de ani sunt mai putin ostili fata de moneda unica europeana.
Euroscepticismul este, de altfel, o tendinta dominanta in tara, unde euro este masiv asimilat cu termenul "Teuro", ce reprezinta un joc de cuvinte creat pe baza denumirii monedei unice europene si a termenului german "teuer" care inseamna "scump". 53% dintre respondentii la sondaj considera ca euro este direct responsabil de scumpirile din ultimii ani.
Perceptia castiga noi adepti in contextul accentuarii presiunilor inflationiste.
"Euro nu este un Teuro", asigura, insa, Weber, iar inflatia actuala este alimentata mai ales de pretul energiei si al produselor alimentare.
De la introducerea monedei unice europene in 1999, evolutia preturilor s-a dovedit in medie mai moderata decat o resimte un mare numar de cetateni.
In perioada cuprinsa din 1999 incoace, "inflatia s-a accentuat in medie cu 2%, ceea ce este relativ putin", a atras atentia presedintele Federatiei Bancilor Germane.
Din acest punct de vedere, "euro este una dintre cele mai stabile valute si nu are niciun motiv sa invidieze marca germana", a adaugat Manfred Weber, potrivit AFP.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut