Microsoft si Hyundai vor construi impreuna un sistem audio si de informare pentru autoturisme

Data publicarii: 07-05-2008 | IT&C

Microsoft si compania sud coreana Hyundai au semnat un acord pentru constructia unui sistem audio si de informare pentru autoturismele ce vor fi vandute in America de Nord in 2010, au anuntat cele doua companii.

Companiile nu au dezvaluit informatii financiare insa resedinta prezidentiala sud coreana (Casa Albastra) a precizat ca Microsoft si Hyundai vor investi 113 milioane dolari, respectiv 166 milioane dolari in proiectul "Automotive IT Innovation Center".

Presedintele Microsoft, Bill Gates, se afla in vizita la Seoul pentru a semna acordul cu Hyundai. Gates se va intalni de asemenea cu presedintele sud corean Lee Myung-bak pentru a discuta despre cooperarea cu alte companii sud coreene.

Primul produs care va rezulta in urma parteneriatului va fi un sistem pe baza de comanda vocala ce va permite conectarea dispozitivelor mobile la sistemele audio din autoturisme.

Alte produse sunt asteptate sa includa aplicatii multimedia si sisteme de navigare, potrivit companiilor.

Acordul va aduce pe piata un nou concurent pentru sistemul Sync al celor de la Ford, ce permite soferilor sa foloseasca comenzi vocale pentru a controla un program ce conecteaza sistemul audio al autoturismului la un telefon mobil sau la un iPod. Acordul reprezinta o victorie pentru Microsoft, ce a investit mult pentru a patrunde pe piata autoturismelor.

Se asteapta ca piata pentru sistemele de informare destinate autoturismelor sa creasca rapid in urmatorii ani, iar producatorii precum BMW si Chrysler lucreaza deja la proiecte ce ofera servicii de acces la internet pentru autoturisme.

Hyundai si marca afiliata Kia Motors au incercat sa construiasca autoturisme pe piata din SUA care sa concureze mai mult ca pret si mai putin ca stil si tehnologie.

Sistemul Sync, dezvoltat de Ford impreuna cu Microsoft, a fost un succes neasteptat pentru compania americana, fiind introdus initial la modelele de baza Focus sedan.

Divizia Microsoft Auto ofera software pentru sistemele folosite la autoturismele Fiat vandute in Europa si America Latina.

Microsoft a fost de acord sa investeasca intr-un centru de jocuri video in Corea de Sud, ce va oferi micilor companii acces la pietele globale de jocuri video. Microsoft va investi 23 milioane dolari in acest proiect, potrivit Casei Albastre. Se estimeaza ca investitiile Microsoft in Corea de Sud se vor ridica la aproximativ 147 milioane dolari in urmatorii cinci ani.

NewsIn

Tag-uri:
Ultimele stiri pe BankNews.ro: