HSBC recunoaste pierderea datelor bancare a 159.000 de clienti ce apartin unei filiale din Hong Kong
Data publicarii: 09-05-2008 | InternationalGrupul bancar global HSBC a recunoscut ca a pierdut un server pe care erau stocate datele bancare a 159.000 de clienti ce apartin unei filiale din Hong Kong, determinand anumiti clienti sa-si inchida conturile, informeaza Reuters.
Banca a declarat ca a pierdut serverul in timpul lucrarilor de renovare la o filiala din districtul Kwun Tong pe 26 aprilie. Politia a declarat ca serverul a fost furat, continuand investigatiile.
Datele stocate pe server includ numere de conturi, numele clientilor, numarul de tranzactii si tipurile de tranzactii, insa nu contin PIN-urile clientilor, parole sau ID-uri, a precizat grupul.
"Serverul este protejat de mai multe programe de securitate. Riscul unor scurgeri de date sau al unor tranzactii frauduloase rezultat in urma pierderii serverului este destul de mic", a adaugat compania.
Directorul de operatiuni bancare al HSBC in Asia si China, Vincent Cheng, si-a cerut scuze in fata clientilor, asigurand ca niciunul dintre acestia nu va fi raspunzator in fata unor pierderi financiare rezultate in urma posibilelor activitati frauduloase.
"In numele HSBC, imi cer scuze in fata tuturor clientilor afectati. HSBC isi va asuma toata responsabilitatea pierderilor", a declarat Cheng.
Anumiti clienti si-au exprimat nemultumirile fata de situatia creata, recurgand la inchiderea conturilor.
"Sunt ingrijorat pentru ca acum alti oameni imi cunosc ID-ul, numarul cardului si banii stocati. Este destul de grav", a declarat unul dintre clienti pentru televiziunea din Hong Kong.
Altii au acuzat banca de faptul ca a stat aproape doua saptamani pentru a confirma furtul si a informa clientii.
HSBC a declarat insa ca a urmarit procedurile formale si ca a avut nevoie de timp pentru a intreprinde propriile investigatii interne.
"Am raportat acest caz in cinci zile lucratoare catre autoritatea monetara din Hong Kong, insa a trebuit totodata sa analizam daca am facut tot ce puteam in acest caz", a precizat banca.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall