Retailul peste 5 ani: Metro, singurul perdant, Carrefour, principalul castigator

Data publicarii: 09-05-2008 | Afaceri

Grupul numarul unu pe piata de retail din Romania va pierde din cota de piata pana in 2013. Clasamentul celor mai importanti 10 retaileri ramane insa neschimbat, noteaza Cotidianul.

Spre deosebire de Metro, toate grupurile de retail de pe piata autohtona vor inregistra pana in 2013 cresteri ale cotei de piata, se arata intr-un studiu realizat de compania de cercetare Planet Retail, prezentat in cadrul FMCG Regional Summit 2008, eveniment organizat de revista "Piata". Astfel, Metro Group, care opereaza in Romania lanturile Metro si Real, va ajunge la afaceri de aproximativ 4,7 miliarde de euro, comparativ cu 2,1 miliarde de euro cat a inregistrat in 2007. In schimb, isi va diminua cota de piata cu 0,5%, de la 7,5% in 2007 la 7% in 2013.

Cea mai semnificativa expansiune o va avea insa, potrivit estimarilor Planet Retail, Carrefour, care aproape ca isi va dubla cota de piata, de la 3% la nivelul anului trecut, la 5,9% peste cinci ani.

Cel mai mare lant de hipermarketuri din tara va vinde in 2013 produse in valoare de aproximativ 3,8 miliarde de euro, fata de 866 de milioane de euro consemnati anul trecut.

Numarul trei din piata, Rewe Group (care opereaza Billa si Penny Market), va ajunge, conform aproximarilor Planet Retail, la o cota de 6,4% din comertul modern, cu 0,9% peste nivelul din 2007. In ceea ce priveste vanzarile, Rewe va depasi, in 2013, 3,6 miliarde de euro, in conditiile in care anul trecut retailerul a raportat vanzari de 1,3 miliarde de euro.

Cu vanzari estimate pentru 2013 la 2,6 miliarde de euro, Louise Delhaize (Mega Image) va ajunge peste cinci ani la o cota de piata de 3,4%, cu 1,3 procente peste cota din 2007. De asemenea, Schwarz Group (Kaufland) va castiga in acesti ani 1,5% cota de piata, urmand sa ajunga la vanzari de 2,2 miliarde de euro, comparativ cu 580 de milioane cat a avut anul trecut.

Dupa Carrefour, de departe cea mai semnificativa expansiune o va avea insa Auchan, care va ajunge la vanzari de 1,9 miliarde de euro si o cota de piata de 2,4%. Anul trecut, retailerul detinea doar 0,3% din piata si, potrivit Planet Retail, a raportat vanzari de 97 de milioane de euro. Tengelmann (Plus) va bate in 2013 spre 2% din piata, cu vanzari estimative de 985 de milioane de euro, urmand sa detina o cota de 1,7%, adica cu 0,7 procente peste nivelul din 2007, in vreme ce Delhaize Group va atinge 1% din piata, cu vanzari de 524 de milioane de euro, fata de 107 milioane de euro cat a raportat anul trecut.

Din datele Planet Retail, peste cinci ani se vor simti schimbari importante si in ceea ce priveste structura retailerului. Astfel, comertul traditional va scadea de la 72 la 55%. Spre exemplu, hipermarketurile si supermarketurile vor ajunge sa detina 21,5% din piata, fata de 10,3% in 2007, in vreme ce discounterii vor ajunge la 4,7% in 2013, fata de 2,5% la nivelul anului trecut. "Sectorul cu cea mai importanta crestere va fi cel al discounterilor", sustine Milos Ryba, analist in cadrul Planet Retail.

Cotidianul

Tag-uri: