China a infiintat o companie nationala care va produce avioane de pasageri de mari dimensiuni
Data publicarii: 12-05-2008 | InternationalChina a infiintat de curand o companie pentru a construi avioane de pasageri de mari dimensiuni, urmarind sa reduca dependenta tarii de avioanele produse de companiille Boeing si Airbus, informeaza Reuters.
Commercial Aircraft Corp of China are o capitalizare de 19 miliarde yuani (2,72 miliarde dolari), potrivit Xinhua. Un consortiu format din guvernul din Shanghai, unde este construit avionul ARJ21, si cei doi producatori chinezi de avioane, AVIC I si AVIC II, vor detine o participatie de 25% din companie, contra sumei de cinci miliarde yuani.
Modelul cu 90 locuri ARJ21-700 a fost lansat la sfarsitul anului trecut, fiind primul avion de pasageri dezvoltat in China. Avionul va fi testat in 2008, livrarile fiind programate pentru sfarsitul anului viitor.
Mai multi analisti s-au aratat sceptici fata de planul de a construi un avion de pasageri exclusiv in China, avand in vedere experienta redusa a tarii in sectorul aviatic.
"Ar putea sa-si asigure un loc pe piata aviatica internationala in 10-20 de ani daca planul va fi finatat de guvern si compania va vinde treptat participatii sectorului privat", a declarat analistul firmei Teal Group, Richard Aboulafia.
AVIC I, compania mama a Xi'an Aircraft International Corp, a construit modelul ARJ21.
Hafei Aviation Industry Co, ce apartine de AVIC II, produce modelul ERJ-145 in parteneriat cu firma braziliana Embraer.
Divizia de leasing a companiei General Electric a anuntat in martie ca a semnat un acord preliminar pentru livrarea a cinci aparate ARJ21, aceasta fiind prima comanda din partea unei companii straine importante.
Totalul comenzilor se ridica la 181 de avioane ARJ21, aproape toate fiind facute de companii aviatice interne.
General Electric si Parker Hannifin ofera componente pentru construirea ARJ21.
Insa tehnologia folosita la modelele ARJ21 ar putea fi cu un pas in urma tehnologiilor folosite la avioanele moderne, ce consuma putin si sunt construite cu materiale foarte usoare.
Scopul Chinei pe termen lung este sa construiasca avioane de pasageri cu peste 150 de locuri, sau avioane comericale care pot transporta peste 100 tone, pentru a castiga teren pe piata internationala a producatorilor de avioane.
Majoritatea companiilor chineze de stat, printre care grupurile Aluminum Corp of China Ltd (Chalco), Baoshan Iron & Steel si compania petroliera Sinochem International, vor investi fiecare cate un miliard de yuani in noua companie.
Grupurile AVIC I si AVIC II livreaza componente catre companiile Airbus si Boeing, pentru asamblarea modelului de mari dimensiuni A380 si a modelului 787 Dreamliner.
Companiile aeriene din China, care potrivit Airbus vor avea nevoie de aproximativ 2.650 avioane de pasageri in urmatorii 20 de ani, au facut achizitii substantiale de la grupurile Boeing si Airbus in ultimii ani, pentru a putea face fata ritmului rapid de crestere economica.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut