Ghetea: prestatorii de servicii ar trebui sa isi raporteze restantierii la Biroul de Credit
Data publicarii: 14-05-2008 | Finante-BanciBiroul de Credit ar trebui sa primeasca informatii despre restantieri si de la prestatorii de servicii, cum ar fi companiile de telefonie mobila, aceste oferind detalii despre comportamentul clientilor ce pot apela si la credite bancare, a declarat miercuri presedintele ARB, Radu Gratian Ghetea.
"Sunt unele neimpliniri ale Biroului de Credit care provin din cooperarea mai putin eficienta cu Autoritatea nationala de supraveghere a prelucrarii datelor cu caracter personal (ANSPDCP). Decizia ANSPDCP de a restrictiona participarea prestatorilor de servicii la Biroul de Credit nu este o idee foarte buna, deoarece comportamentul clientilor in Romania nu este inca la nivelul la care ar trebui sa fie. Sunt inca oameni care se indatoreaza mai mult decat ar trebui", a declarat Ghetea, care a tinut sa precizeze ca aceasta este pozitia sa ca bancher, nu neaparat pozitia oficiala a Asociatiei Romane a Bancilor (ARB) sau a bancii pe care o conduce, CEC Bank.
Ghetea a explicat ca sunt foarte multe persoane care, profitand de serviciile companiilor de telefonie mobila, isi fac un abonament la una dintre aceste companii, pe care il folosesc una sau doua luni, dupa care nu mai platesc, ceea ce sugereaza ca respectiva persoana ar putea fi rau-platnica.
"Se creeaza un cadru care incurajeaza necinstea", a mai spus Ghetea, care a precizat de asemenea ca "propunerea de a reduce perioada pentru care o persoana este luata in calcul de catre Biroul de Credit de la cinci la patru ani este nepotrivita in conditiile in care trebuie ca mai intai sa educam masa de oameni".
Companiile de telefonie mobila nu participa in prezent cu date la Biroul de Credit dupa ce propunerea analizata de catre Biroul de Credit a fost respinsa de ANSPDCP.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut