Ghetea: prestatorii de servicii ar trebui sa isi raporteze restantierii la Biroul de Credit

Data publicarii: 14-05-2008 | Finante-Banci

Biroul de Credit ar trebui sa primeasca informatii despre restantieri si de la prestatorii de servicii, cum ar fi companiile de telefonie mobila, aceste oferind detalii despre comportamentul clientilor ce pot apela si la credite bancare, a declarat miercuri presedintele ARB, Radu Gratian Ghetea.

"Sunt unele neimpliniri ale Biroului de Credit care provin din cooperarea mai putin eficienta cu Autoritatea nationala de supraveghere a prelucrarii datelor cu caracter personal (ANSPDCP). Decizia ANSPDCP de a restrictiona participarea prestatorilor de servicii la Biroul de Credit nu este o idee foarte buna, deoarece comportamentul clientilor in Romania nu este inca la nivelul la care ar trebui sa fie. Sunt inca oameni care se indatoreaza mai mult decat ar trebui", a declarat Ghetea, care a tinut sa precizeze ca aceasta este pozitia sa ca bancher, nu neaparat pozitia oficiala a Asociatiei Romane a Bancilor (ARB) sau a bancii pe care o conduce, CEC Bank.

Ghetea a explicat ca sunt foarte multe persoane care, profitand de serviciile companiilor de telefonie mobila, isi fac un abonament la una dintre aceste companii, pe care il folosesc una sau doua luni, dupa care nu mai platesc, ceea ce sugereaza ca respectiva persoana ar putea fi rau-platnica.

"Se creeaza un cadru care incurajeaza necinstea", a mai spus Ghetea, care a precizat de asemenea ca "propunerea de a reduce perioada pentru care o persoana este luata in calcul de catre Biroul de Credit de la cinci la patru ani este nepotrivita in conditiile in care trebuie ca mai intai sa educam masa de oameni".

Companiile de telefonie mobila nu participa in prezent cu date la Biroul de Credit dupa ce propunerea analizata de catre Biroul de Credit a fost respinsa de ANSPDCP.

NewsIn

Ultimele stiri pe BankNews.ro: