Honda Motor va lansa un nou autoturism hibrid low-cost la inceputul anului 2009
Data publicarii: 21-05-2008 | AutoCompania Honda Motor a anuntat miercuri ca va lansa un nou autoturism hibrid low-cost pe piata din Japonia, America de Nord si Europa la inceputul anului 2009, urmarind sa depaseasca Toyota in cursa de productie a autoturismelor ecologice, informeaza Reuters.
In ciuda presiunilor exercitate de preturile ridicate la petrol si ingrijorarilor legate de schimbarile climatice, autoturismele ecologice hibrid ocupa o mica nisa la nivel global, in parte din cauza costurilor mari, atat pentru consumatori cat si pentru producatori.
Honda este numarul doi japonez in productia de autoturisme cu consum redus, atat pe benzina cat si electrice, insa Toyota a condus clasamentul vanzarilor datorita modelului de succes Prius, disponibil numai in varianta hibrid.
Analistul firmei SBInvestments, Koichi Ogawa, a declarat ca este greu de spus daca Honda ar putea ameninta pozitia Toyota.
"Atunci cand spui "hibrid" te gandesti la Prius", a declarat Ogawa.
"Honda este foarte dependenta de piata din SUA, ce se reorienteaza catre autoturisme hibrid".
Prin combinarea unui motor conventional cu unul electric, pretul autoturismelor hibrid ajunge sa fie cu 5.000 de dolari peste cel al unui autovehicul pe benzina, suma pe care directorul executiv al Honda, Takeo Fukui, spera sa o reduca la 2.000 de dolari in urmatoarea generatie de autoturisme hibrid.
Vicepresedintele Honda, Koichi Kondo, a declarat ca grupul spera ca pretul unui autoturism hibrid sa fie sub doua milioane yeni (19.290 dolari).
Honda comercializeaza la ora actuala un singur model de autoturism hibrid, o versiune a modelului Civic, ce porneste de la pretul de 2,3 milioane yeni.
Honda estimeaza vanzari anuale de 200.000 unitati pentru noul hibrid.
Vanzarile la autoturismele hibrid Toyota sunt estimate la 500.000 unitati pe an dupa 2010.
Honda a precizat ca noul model hibrid va fi in cinci usi si va avea cinci locuri.
O noua linie de productie pentru motoare electrice va fi adaugata la fabrica Honda din Suzuca, la sud de Tokyo, pentru a dubla viteza de productia si a reduce costurile.
Honda, ce planuieste sa imbunatateasca consumul la autoturismele mari prin motoare diesel, se asteapta sa vanda peste 4,5 milioane de autovehicule si 18 milioane de motociclete la nivel mondial in 2010.
Anul trecut, compania a vandut 3,767 milioane de autoturisme si 13,48 milioane motociclete.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut