Bancile si firme de telecom sau asigurari au vandut credite restante de 138,5 milioane euro in 2007
Data publicarii: 22-05-2008 | Finante-BanciAgentiile de colectare a creditelor restante au cumparat anul trecut imprumuturi neperformante in valoare totala de 138,5 milioane euro, in principal de la banci, dar si de la companii de telecomunicatii si de la un asigurator, a spus directorul general al Coface Romania, Cristian Ionescu.
Suma corespunde unui numar de 303.084 cazuri, iar vechimea creditelor era de cel putin 2-3 ani, a mai spus Ionescu, prezent la un seminar organizat de Ziarul Financiar, pe tema "Cresterea dobanzilor - frana pentru creditare sau doar temperare?".
Dinspre sectorul bancar (banci si institutii de servicii financiare), societatile specializate in colectarea creditelor restante au primit, in 2007, 12 oferte, insumand 140.000 de cazuri, respectiv 121 milioane de euro.
Desi un numar mai mare de restante a fost acumulat de cele doua oferte dinspre companiile de telecomunicatii, de 148.500 cazuri, creantele restante au vandute au insumat 13,4 milioane euro.
Restul de 4,1 milioane euro il reprezinta datoriile restante vandute de un asigurator, reprezentand 15.584 cazuri, mai arata datele prezentate de Coface.
Preturile tranzactiilor de vanzare-cumparare variaza intre 3% si 30% din valoarea creditelor, in functie de cat insumeaza imprumuturile sau de varsta acestora.
Cele mai numeroase dintre creditele vandute au fost acelea cu o intarziere de 30-90 de zile (28,18%), urmate de cele cu o intarziere intre 120 si 180 de zile si de cele cu o intarziere intre 2 si 3 ani (21,03%). Creditele cu restante de peste 3 ani au o pondere foarte redusa, de 0,40% din total.
Dupa destinatia creditului, la nivelul lui 2007, aproape doua treimi din imprumuturile restante vandute erau de nevoi personale (63%), 32% de consum, iar 4,8% reprezentau datorii prin carduri de credit, imprumuturile ipotecare neavand o pondere semnificativa.
In functie de moneda in care fusese contractata datoria, la nivelul lui 2007, 92,77% erau credite in lei si peste 7% in euro, in timp ce imprumuturile in franci elvetieni vandute erau nesemnificative, cu o pondere de 0,02%.
In 2008 se observa, insa, o tendinta de crestere a ponderii creditelor in euro printre cele restante vandute catre agentiile de colectare, la peste 20%, insa aceasta este determinata de preferinta din ultima perioada a clientilor pentru imprumuturile in aceasta valuta.
Faptul ca imprumuturile in franci elvetieni lipsesc aproape total din datoriile vandute de banci este explicabil prin varsta acestor imprumuturi, majoritatea contractate abia in 2007.
Piata colectarii creditelor restante a demarat in 2004, odata cu explozia creditului de consum si este in continua crestere, cu o rata medie anuala de 70%, arata datele Coface. In prezent, exista aproximativ 30 de agentii pe acest segment de activitate.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut