Bancherii vor sa se orienteze catre canalele alternative de distributie a serviciilor bancare

Data publicarii: 27-05-2008 | Finante-Banci

Bancile vor sa isi schimbe strategia de extindere prin orientarea spre canalele alternative de distributie a serviciilor, care ar putea fi vandute prin intermediul brokerilor sau prin internet, ceea ce ar presupune costuri mai mici decat deschiderea de noi agentii, sustin bancherii.

Directorul diviziei de retail a Piraeus Bank Romania, Catalin Parvu, a explicat ca se poate ajunge foarte usor la un nivel de distributie a serviciilor bancare de 35-40% prin intermediul brokerilor si la 20% din tranzactii realizate prin internet.

"Aceasta crestere este posibila fara a calca foarte mult pedala de acceleratie", a declarat Parvu, la un seminar despre retail banking organizat de Finmedia.

Bancherii spun ca dezvoltarea canalelor alternative de distributie ar permite diminuarea costurilor cu personalul, intr-un moment in care cresterea salariilor in domeniul bancar a devansat cresterea productivitatii.

Presedintele Alpha Bank, Sergiu Oprescu, a explicat ca 20.000 de angajati in sistemul bancar romanesc au, in medie, mai putin de un an de experienta in domeniu, ceea ce reprezinta aproape o treime din angajatii din sistemul bancar.

O alta posibilitate de distributie o reprezinta serviciile bancare prin telefonul mobil, care nu sunt deocamdata incluse in oferta bancilor din Romania.

Presedintele Asociatiei Romane a Bancilor, Radu Gratian Ghetea, a declarat pentru Newsin ca exista discutii pentru introducerea serviciilor bancare prin telefonul mobil pe piata din Romania de patru-cinci ani si ca in curind acest tip de proiecte s-ar putea concretiza.

NewsIn