Allianz-Tiriac a sesizat frauda cu asigurari de viata inca din 2007 si a returnat o parte din bani
Data publicarii: 28-05-2008 | Finante-BanciCompania Allianz-Tiriac a descoperit, inca din vara lui 2007, ca un reprezentant de vanzari al societatii a inselat mai multi clienti oferindu-le un produs fictiv cu randamente exagerate, dupa ce a primit mai multe reclamatii, a spus directorul de comunicare al firmei, Marius Onofrei.
"Reprezentantul de vanzari prezenta clientilor un produs fictiv de asigurare, care nu exista sub umbrela produselor de asigurare de viata cu componenta investitionala "unit-linked" din portofoliul companiei Allianz Tiriac", a precizat Onofrei.
Potrivit acestuia, agentul de vanzari prezenta clientilor o schema de investitii pentru un produs in care era mentionata ponderea investitiilor in actiuni sau obligatiuni. Reprezentantul de vanzari ii insela pe clienti, carora le spunea ca ponderea investitiilor ar fi de fapt randamentele.
El a adaugat ca produsul "unit-linked" nu promite niciun randament clientilor, deoarece societatea plaseaza in fonduri de investitii o mare parte din prima platita, dar riscul investitional apartine clientului, intrucat acesta este cel care decide in care dintre fonduri isi plaseaza banii.
Clientul mai decide si nivelul ponderii investite din prima de asigurare, cu conditia sa ramana o anumita suma care sa acopere prima de asigurare de viata.
Onofrei a adaugat ca societatea a reziliat imediat contractul cu reprezentantul de vanzari, dupa care a facut plangere la politie.
Compania Allianz-Tiriac a contactat aproape o suta de persoane cu care reprezentantul luase legatura si, in unele cazuri, le-a returnat banii in baza documentelor fiscale si contractuale pe care acestia le aveau. "In unele cazuri existau sume depuse in caseriile Allianz-Tiriac", a explicat Onofrei. Potrivit acestuia, suma platita de Allianz-Tiriac se ridica la 661.000 de euro.
"Din acest an, Allianz-Tiriac a implementat un program care permite incasarea primelor de asigurare doar la caseriile societatii, prin intermediul bancilor sau alte instrumente de plata moderne", a afirmat Onofrei, care a adaugat ca anul trecut inca se mai puteau incasa banii de la agentii de vanzari in baza unor documente fiscale. El a mentionat ca societatea asteapta concluziile anchetei.
O bucuresteanca este cercetata pentru inselaciune, dupa ce politistii au strans probe care atesta ca femeia a reusit sa pacaleasca in jur de o suta de persoane, de pe urma carora a obtinut peste 5 milioane de euro, au declarat surse judiciare.
Potrivit surselor citate, prejudiciul creat ar fi de 3,5 milioane de euro, diferenta, de pana la 5 milioane de euro, fiind recuperata.
Anchetatorii au identificat alti zece complici ai femeii, care aveau rolul de a aduce clienti noi, fiind platiti in functie de depunerile acestora.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut