Problemele pe care pasagerii le au din cauza biletelor electronice vor disparea in circa doi ani

Data publicarii: 08-06-2008 | Diverse

Problemele pe care pasagerii curselor aeriene le au din cauza biletelor electronice vor mai dura circa doi ani, pentru ca nu toti transportatorii aerieni pot incheia, deocamdata, contracte de interline ticketing, au declarat specialisti din domeniu.

Vicepresedintele de marketing si vanzari al companiei Tarom, Sorin Georgescu, a declarat ca operatorul aerian nu poate sa aiba interline ticketing (intelegere comerciala intre companii aeriene individuale pentru a transporta pasagerii care calatoresc pe rute care necesita mai multi operatori aerieni n.r.) cu toate companiile, iar presedintele Comisiei IATA (Asociatia Internationala a Transportatorilor Aerieni n.r.) din cadrul ANAT, Florin Tancu, vede rezolvarea problemei in aproximativ doi ani.

Reprezentantul companiei Tarom a declarat ca problemele privind interline ticketing sunt rezolvate cu 25 de companii din aproximativ 100. Potrivit acestuia, nimeni nu poate avea interline ticketing cu toate companiile, iar folosirea in exclusivitate a biletelor electronice nu se poate realiza decat peste cativa ani.

Vicepresedintele de marketing si vanzari al companiei Tarom a concluzionat ca "pasagerii nu sufera, companiile nu sufera, doar ca agentiile de voiaj trebuie sa munceasca ceva mai mult pentru a indeplini pretentiile IATA". Potrivit acestuia, agentia de voiaj trebuie sa faca eforturi pentru a-i gasi clientului o varianta de calatorie cu avionul care sa-l duca la destinatie indiferent de dificultatile intampinate. Reprezentantul Tarom a precizat ca spre anumite destinatii agentul de voiaj nu poate emite biletul electronic asa cum cere IATA.

"Fiecare companie si-a rezolvat in reteaua proprie implementarea biletelelor electronice, problema apare, insa, atunci cand interactioneaza cu alte companii. In aceasta situatie, cumparatorul este obligat sa aleaga o singura companie care are o arie de acoperire mai larga si evident serviciile acesteia nu sunt cele mai ieftine. Cred ca situatia se va rezolva in vreo doi ani, pentru ca firmele foarte mari nu au nici nu interes sa colaboreze cu alte companii, ci urmaresc sa atraga ele pasagerii", a declarat presedintele Comisiei IATA din cadrul Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism din Romania (ANAT), Florin Tancu.

Compania olandeza KLM Royal Dutch Airlines a anuntat ca incepand de la 1 iunie biletele pentru toate zborurile companiei sunt online. Trecerea la biletele virtuale face parte din scopul industriei aeriene de a scoate hartia din productia biletelor. "Eliminarea biletelor de hartie salveaza 50.000 de copaci adulti in fiecare an, iar industria aeriana economiseste pana la trei miliarde de dolari anual", sustin printr-un comunicat reprezentantii KLM Royal Dutch Airlines. De altfel, biletele virtuale sunt deja foarte populare printre calatori, numai in luna mai aproape 99% din biletele emise de KLM fiind online.

Potrivit precizarilor companiei, printre avantajele folosirii unor astfel de bilete se numara faptul ca toate datele unei calatorii sunt stocate electronic, pot fi accesate oricand si, spre deosebire de biletele de hartie, biletele electronice nu pot fi pierdute, nici furate.

"Clientii pot face rezervari pe site-ul companiei sau printr-un agent de turism si primesc biletele pe e-mail. La nevoie, pot schimba sau rezerva ei insisi. Cu 30 de ore inaintea plecarii clientii pot face check-in-ul prin companie si isi pot alege locul preferat", a spus vicepresedintele pentru distributie si e-comert al companiei, Martin van der Zee.

Potrivit specialistilor in domeniul de ticketing, companiile low-cost nu au probleme cu transferurile deoarece nu vand bilete in conexiune cu alte destinatii, nu sunt membrii IATA si nici  nu au folosit bilete de hartie.

Presedintele Comisiei IATA din cadrul ANAT, Florin Tancu, a declarat la sfarsitul lunii mai ca numarul rutelor aeriene catre anumite destinatii se va diminua, incepand cu 1 iunie. Potrivit reprezentantului IATA Romania, acestea vor fi consecintele imediate al neimplementarii, de catre unele companii aerinene, pana la 1 iunie, a sistemului de emitere a biletelor in format electronic.

Asociatia Internationala a Transportatorilor Aerieni (IATA) a pus in practica o initiativa de incurajare a utilizarii biletelor electronice in detrimentul celor de hartie, masura care are a avut termen de implementare data de 1 iunie 2008 si care a fost adoptata imediat de agentiile de turism. Insa in ceea ce priveste operatorii aerieni, acestia nu au primit termen limita de implementare a noului sistem, ca atare numai o parte dintre companiile aeriene au adoptat emiterea biletelor electronice, acestea fiind in special mari operatori, a declarat in perioada mentionata, Florin Tancu.

Din acesta cauza, potrivit reprezentantului IATA, vor aparea necorelari pe anumite rute, acolo unde se efectueaza transferuri de pasageri intre companii diferite. Mai exact, operatorul care a adoptat noul sistem nu poate semna un contract cu o companie care inca foloseste bilete de hartie. Conform reprezentantilor Asocieatiei Nationale a Agentiilor de Turism, companiile aeriene cheltuiau anual miliarde de euro pentru tiparirea si emiterea biletelor de hartie.

NewsIn

Ultimele stiri pe BankNews.ro: