Berea romanilor la Euro 2008, de 4 ori mai scumpa decat la Bucuresti
Data publicarii: 11-06-2008 | DiverseBerea vanduta in apropierea stadionului de la Zurich, unde nationala de fotbal a Romaniei a disputat luni primul sau meci la Euro 2008 cu Franta, costa peste trei euro (5,5 franci elvetieni), de peste patru ori mai mult decat tapul de bere (unitate de masura - 330 ml) vanduta in Piata Constitutiei.
Nici specialitatile locale nu sunt ieftine fata de ce se vinde in Romania. La Zurich, un carnat costa peste trei euro (5,5 franci elvetieni), fata de patru lei (1,1 euro) la Bucuresti, in timp ce o cafea costa 2,4 euro (patru franci elvetieni). Conform presei elvetiene, pretul berii la halba la Zurich si la Berna este mai mic fata de cel de la Viena, orasul in care se va juca finala campionatului, unde urca pana la 4,4 euro (7,3 franci elvetieni). Compania care va castiga cel mai mult de pe urma manifestarii este Carlsberg, sponsor oficial al evenimentului.
Potrivit unui raport al Bank Austria, membra a grupului UniCredit, citat de Business Standard, sumele cheltuite pe produse si servicii de romanii care se vor deplasa in Austria in aceasta vara vor fi cu peste 40% mai ridicate decat cele necesare in tara pentru obtinerea de beneficii similare, ca urmare a diferentei dintre nivelurile de trai. Astfel, 100 de euro cheltuiti in Romania ar valora doar 58 de euro in Austria, un nivel mai redus dintre tarile analizate fiind estimat doar pentru Rusia, caz in care 100 de euro ar valora doar 54 de euro.
Euro 2008 va aduce berarilor o crestere semnificativa a vanzarilor in aceasta perioada, in medie fiind estimata o majorare a livrarilor de circa 30%. Un astfel de exemplu este United Romanian Breweries Bereprod (URBB), subsidiara a gigantului danez Carlsberg, unul dintre principalii producatori interni de bere. Oficialii UEB apreciau recent ca vanzarile la brandul de bere Carlsberg, sponsorul oficial al campionatului, se vor majora cu circa 35% fata de perioada similara a anului trecut in perioada evenimentului. De asemenea, reprezentantii URBB mizeaza pe o crestere de circa 25-30% a vanzarilor tuturor brandurilor de bere din portofoliu pe segmentul HoReCa, in perioada Euro 2008.
La nivelul intregii piete, este asteptata o majorare cu circa 50-60 mil. euro a livrarilor de bere fata de vanzarile normale pentru perioada iunie-iulie. Vifor Verescu, directorul general al Patronatului Societatilor Independente Producatoare de Bere din Romania, apreciaza pentru Business Standard ca, in mod normal, vanzarile de bere in lunile iunie-iulie cresc cu circa 20% fata de lunile obisnuite din an.
"In mod obisnuit, lunile iunie-iulie au o pondere de circa 13,5% din totalul vanzarilor de bere la nivelul intregului an. Daca tinem cont ca in aceasta perioada va avea loc Euro 2008 si daca luam in calcul cresterea normala pentru cele doua luni, este de asteptat ca ponderea de 13,5% sa se mareasca pana la 16% la nivelul intregului an", spune Versescu, citat de Business Standard. In volum, este vorba de circa 500.000-600.000 de hectolitri de bere, care corespund unei valori de circa 60 mil. euro.
Piata interna a berii a depasit, anul trecut, un miliard de euro, respectiv 19,4 milioane hectolitri de bere. Principalii competitori sunt multinationalele Heineken InBev, URBB si Ursus Breweries, care ocupa circa 80% din piata. Producatorii interni sunt reprezentati de European Food, Bere Azuga Robema si Bermas Suceava. Romanii consuma in medie, pe an, 100 de litri de bere, in comparatie cu un consumator german, care bea circa 108 litri de bere pe an, si unul austriac, cu 110 litri de bere pe an.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut