Yahoo respinge oferta de preluare a Microsoft si incheie un acord cu Google
Data publicarii: 13-06-2008 | InternationalPlanul Microsoft de a deveni un jucator important pe piata de publicitate online a esuat dupa ce, joi, Yahoo a respins oferta Microsoft de a fuziona si a incheiat un acord cu rivalul Google, permitandu-i acestuia sa introduca mesaje publicitare alaturi de rezultatele cautarilor Yahoo, arata Reuters.
Pretul actiunilor Microsoft a crescut cu mai mult de 4%, indicand ca investitorii si-au temperat temerile fata de un pret prea mare pe care Microsoft l-ar fi platit, intr-o afacere considerata de multi ca fiind riscanta.
"Google a castigat un avantaj strategic enorm. Este posibil ca aceasta miscare sa fi scos Microsoft din joc, in ceea ce priveste piata online", a spus analistul companiei Sanford Bernstein, Jeffrez Lindsay.
Yahoo a anuntat ca a acceptat ca Google sa sa introduca mesaje publicitare alaturi de rezultatele cautarilor Yahoo Websearch, intr-o afacere estimata sa aduca venituri de 800 de milioane de dolari annual. De asemenea, aceasta ar spori lichiditatea cu 250 milioane dolari, la 450 milioane dolari, in primele 12 luni.
Google si Yahoo, cele mai mari companii din domeniul cautarilor online, se vor confrunta in cadrul licitatiilor facute pentru vanzarea de publicitate online.
Acest proces nu este unul exclusiv, deaorece si alte companii pot lua parte la aceste licitatii. Cele doua companii au cazut de acord sa astepte acordul autoritatilor din domeniu, pentru inca trei luni si jumatate, oferind Yahoo posibilitatea sa puna capat intelegerii, in eventualitatea in care ar fii preluata.
Totusi, ideea de a-i aduce laolalta pe cei mai mari vanzatori de publicitate online a crescut temerile fata de o posibila situatie de monopol. Senatorul Herb Kohl, presedintele unei subcomisii antitrust a senatului american, a subliniat ca legislatorii vor studia cu atentie planul celor doua companii.
Prin acesta intelegere, Yahoo a refuzat ultima propunere de preluare facuta de Microsoft. Surse apropiate situatiei au spus ca Microsoft vrut sa cumpere 16% din actiunile Yahoo, cu 35 de dolari/actiune, la care s-ar fi adaugat si divizia de cautare online a Yahoo.
Yahoo a aratat ca oferta Microsoft de a cumpara numai divizia de cautare online nu era compatibila cu planurile sale pentru cresterea acestei divizii si a celei de publicitate.
Oferta Microsoft de a cumpara cele 16% vine dupa ce aceasta a oferit, in mai, 47,5 miliarde de dolari pentru a deveni unicul proprietar al Yahoo.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut