Hipermarketurile se vor duela in taxe si comisioane pentru cel mai bun pret
Data publicarii: 16-06-2008 | AfaceriPreturile anumitor produse ar putea scadea pe viitor, in momentul in care marile lanturi de magazine nu vor mai beneficia de contracte preferentiale cu producatorii si vor fi nevoite pentru a face fata concurentei sa reduca propriile taxe, noteaza Gandul.
La sfarsitul saptamanii trecute, reprezentantii retailerilor si ai producatorilor au ajuns la un acord in ceea ce priveste majoritatea prevederilor Ghidului de Bune Practici, insa cel mai important punct, definirea preturilor de achizitie, va fi discutat pe 24 iunie. Totodata, ambele parti au ajuns la un acord referitor la taxe, care nu vor mai fi obligatorii si nu vor mai fi incluse in anexele contractelor.
Ghidul de Bune Practici a fost promovat de Ministerul Agriculturii ca un instrument de a media tensiunile dintre producatori si retaileri si sa incurajeze o concurenta sporita pe acest segment. "Taxa de deschidere de magazin, de exemplu, nu mai poate fi impusa, iar daca un producator nu o accepta nu poate fi dat afara din magazin, iar cuantumul taxei poate fi negociat", a declarat la sfarsitul saptamanii trecute Sorin Minea, presedintele Romalimenta, la finalul intalnirii dintre retaileri si producatori, ce a avut loc la Ministerul Agriculturii.
Definirea pretului de achizitie ar insemna ca un produs care are un pret de lista de 10 lei, unde sunt incluse costul de productie si marja de profit a firmei producatoare, sa ajunga la preturi diferite in fiecare lant de magazine, in functie de taxele pe care retailerul le impune. Astfel, daca un magazin impune taxe de 20%, pretul final afisat va fi de 12 lei.
Daca un alt magazin impune taxe mai mici, acelasi produs va avea un pret mai mic. In acest fel, retailerii ar intra in competitie si ar fi nevoiti sa scada taxele, pentru a avea cel mai bun pret. Potrivit presedintelui Romalimenta, unul dintre reprezentantii retailerilor a propus ca acest ghid sa nu fie aplicat companiilor multinationale, ci doar firmelor romanesti, ceea ce ar fi impotriva concurentei.
Producatorii si retailerii au fost in mare parte de acord
In prezent, un hipermarket poate sista comenzile de la un producator daca acesta vinde acelasi tip de produse la preturi reduse altui operator de retail. Dupa ce se va stabili pretul de achizitie, producatorii vor vinde produsele la acelasi pret catre retaileri, iar diferenta va fi data de taxele si adaosurile comerciale practicate de fiecare in parte.
Negocierile au fost stranse de ambele parti, reprezentantii producatorilor cedand la cateva prevederi. "In proportie de 99% ne-am inteles asupra Ghidului. Noi am cedat la doua-trei prevederi si am adus unele schimbari. De exemplu, la taxe a fost adaugata o fraza din care reiese ca acestea nu sunt obligatorii, nici impuse, iar daca un producator nu le accepta nu inseamna ca retailerul va inceta relatia comerciala cu el. Au fost adaugate si puncte noi, printre care includerea discount-ului in lista de pret si negocierea cuantumului discount-ului", a mai spus Sorin Minea.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut