Piata bancara din Romania continua sa fie atractiva, dar nu vor fi noi intrari in acest an
Data publicarii: 16-06-2008 | Finante-BanciPiata bancara din Romania este, in continuare, atractiva pentru investitorii straini, insa noi intrari in sistemul bancar sunt putin probabile in acest an, pana nu se linistesc turbulentele pe plan international, a declarat, luni, directorul general al Bancii Transilvania, Robert Rekkers.
"Nu ma astept la noi intrari pe piata din Romania, in conditiile in care exista probleme pe pietele de provenienta ale marilor jucatori, cum ar fi Spania sau Franta. Cred ca, din puntul de vedere al bancilor straine, trebuie rezolvate aceste probleme inainte sa mearga in alta parte", a explicat Rekkers.
El a adaugat ca, deocamdata, Banca Transilvania nu este de vanzare. Rekkers a mai spus ca titlurile Bancii Transilvania au inregistrat o scadere semnificativa pe bursa, dar acest lucru s-a intamplat in contextul in care pietele bursiere au suferit corectii si pe plan international, in special pe segmentul titlurilor bancare.
In ciuda acestui aspect, piata bancara romaneasca este mult mai stabila decat era cu cativa ani in urma, in conditiile in care criza crediteloir ipotecare nu s-a propagat in Romania, iar sistemul bancar a continuat sa creasca cu 50-60% in primele 4-5 luni ale acestui an, pe fondul unei cresteri a intregii economii cu 8,2% in primul trimestru, a explicat directorul general al Bancii Transilvania.
Pe de alta parte, ritmul de crestere a creditarii si a depozitelor Bancii Transilvania s-a temperat in primul trimestru al acestui an fata de primele luni ale anului trecut, iar reprezentantii bancii au explicat ca la incetinirea avansului pe partea de credite a contribuit si raportarea de date pozitive de catre banca la biroul de credit.
Din volumul creditelor acordate de Banca Transilvania, 70% sunt in lei, restul de 30% fiind in valuta.
Potrivit directorului de retail al bancii, Gabriela Nistor, Banca Transilvania acordase pana la sfarsitul lunii mai credite pentru populatie in valoare de aproximativ 4 miliarde lei.
Potrivit lui Rekkers, contributia departamentului de trezorerie al bancii la profitul acesteia este in prezent de 10-20%, acesta fiind un segment cu rezultate foarte bune pentru banca.
Pe segmentul pentru companii, Banca Transilvania are in prezent aproape 12.000 clienti, firme cu o cifra de afaceri de cel putin 1 milion euro.
Directorul general al Bancii Transilvania a precizat ca, pentru perioada urmatoare, principalul segment pe care banca se va concentra va fi divizia pentru medici, in cadrul careia banca a lansat luni un nou produs - cardul de credit MasterCard Forte, destinat medicilor, cu o perioada de gratie de pana la 55 de zile si cu o linie de credit de pana la 5.000 euro.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut