Analistii imobiliari sustin ca in prezent cererea dicteaza directia pietei si nu oferta
Data publicarii: 18-06-2008 | ImobiliareEste prima data dupa 1989 cand cererea dicteaza directia pietei imobiliare autohtone si nu oferta, iar acestea sunt semne foarte clare ale unei piete care se maturizeaza si in niciun caz ale unei prabusiri, sustin analistii imobiliari ai companiei Eurometropola.
"Cei care inteleg ca in piata imobiliara romaneasca actuala nu mai pot fi vandute iluzii, ci servicii si proprietati valoroase vor avea parte de cele mai bune afaceri. Este prima data dupa 1989 cand cererea dicteaza directia pietei imobiliare autohtone si nu oferta. In prezent cumparatorul este cel care spune vanzatorului ce trebuie sa-i ofere daca vrea banii lui", sustine Andreea Arsene din partea companiei imobiliare EuroMetropola.
Potrivit analistilor imobiliari, acestea sunt semne foarte clare ale unei piete care se maturizeaza si in niciun caz ale unei prabusiri. "Ar trebui sa ne bucure ca intram in normalitate si nu sa ne sperie, pentru ca vor aparea efectele pozitive. Asadar piata imobiliara se maturizeaza, nu se prabuseste, se aseaza, nu stagneaza", mai spun cei de la EuroMetropola.
"Totusi, realitatea din teren este diferita de imaginile pe care vor sa le impuna anumite interese. Experienta EuroMetropola arata ca exista si cerere si oferta in piata, exista si cei care vor sa vanda proprietati si cei care vor sa le cumpere. Diferenta fata de perioada anterioara este aceea ca hotararea de cumparare se ia mult mai greu. Clientul a devenit mai pretentios, are nevoie de mult timp, tatoneaza, compara alternativele si alege cu atentie", sustine Cristian Bratosin, EuroMetropola.
Consultantii imobiliari mai spun ca in prezent sunt tot mai putini cei care achizitioneaza proprietati imobiliare "oriunde si oricum" doar pentru ca le vor vinde mai scumpe dupa un an sau doi. In paralel, investitorii se gandesc mult pana iau o hotarare, mai ales daca au de-a face cu proprietari care cer preturi mari si nu vor sa negocieze.
"Dezvoltatorii straini studiaza piata chiar si cativa ani pana cumpara si demareaza constructia. Angajeaza firme de consultanta si platesc studii complexe pentru a fi siguri de o rentabilitate favorabila. In prezent cine vrea sa vanda un teren generos aflat intr-o zona buna va gasi mai usor clienti daca ofera un proiect de dezvoltare, un studiu de fezabilitate sau o analiza de profit", adauga analistii imobiliari.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut