Numarul companiilor inovative a crescut, intre 2004-2006, cu 1,2% fata de 2002-2004
Data publicarii: 30-06-2008 | AfaceriIn perioada 2004-2006, 21,1% din companiile cu 10 sau mai multi salariati au lansat pe piata un produs nou sau mult imbunatatit, sau au introdus in propria firma un proces nou sau mult imbunatatit, in crestere cu 1,2% fata de perioada 2002-2004, potrivit Institutului National de Statistica.
Companiile mari sunt mai inovative decat cele mici si mijlocii, arata o ancheta a INS. Doua din cinci firme mari sunt inovative si doar una din cinci intreprinderi mici si mijlocii au aceasta calitate. Pe activitati, industria este mai inovativa decat serviciile.
Cel mai frecvent efect ale inovarii indicat de companii a fost imbunatatirea calitatii bunurilor si serviciilor, mentionat de 41,5% dintre firme, urmat de imbunatatirea domeniului bunurilor si serviciilor, mentionat de 36,6% dintre acestea. Achizitionarea de masini, echipamente si software a fost principala activitate in care au fost implicate intreprinderile pentru realizarea activitatilor inovative.
In perioada 2004-2006, ponderea companiilor inovative a fost de 21,1%. Pe clase de marime, ponderea firmelor inovative cu peste 250 de salariati a fost de 42,1% in totalul intreprinderilor, iar ponderea firmleor inovative mici si mijlocii a fost de 19,9%. Pe activitati, din intreprinderile inovative, 63,0% au fost in industrie si 37,0% in servicii.
Inovatorii de succes, care reprezinta companiile ce au introdus ori au aplicat cel putin un produs sau un proces de inovare, sunt in numar de 5.970. Din totalul inovatorilor, 4.276 de companii au dezvoltat atat produse, cat si procese inovative, in timp ce inovatorii numai de produse sau numai de procese au fost in numar mult mai mic, respectiv 525 si 1.169.
Ponderea intreprinderilor cu inovari nefinalizate sau abandonate a fost doar de 0,2%. Din totalul firmelor inovative, 14,1% apartin unui grup de companii, mai mult de jumatate dintre acestea avand sediul in strainatate.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut