Bancile, sub lupa OPC. Turistii romani aflati in strainatate au ramas fara bani din cauza cardurilor
Data publicarii: 04-07-2008 | Finante-BanciTuristii plecati in vacante in strainatate pot astepta chiar si 30 zile pentru ca bancile sa deblocheze banii pe care ii au pe card pentru platile in alte tari, noteaza Gardianul. Oficiul pentru Protectia Consumatorului a primit sesizari de la turisti ramasi fara bani in Grecia sau Spania, pentru ca au probleme cu transferul numerarului de pe cardurile internationale eliberate in tara.
Turistii romani plecati in vacante in strainatate pot sa astepte 30 zile ca sa efectueze plati de pe card. Odata cu inceperea sezonului estival, Oficiul pentru Protectia Consumatorului a inregistrat cateva reclamatii de la romanii plecati in vacante. Turistii nu se plang de conditiile de cazare sau de calitatea sejururilor in strainatate, ci de protocoalele bancare greoaie, care ii lasa fara bani de cheltuiala sau fara bilet de avion in alte tari.
Astfel, turistii au sume de bani pe card, insa unii dintre acestia nu le pot folosi pentru ca transferurile intre banca din tara, banca din strainatate si companiile care accepta plata cu cardul in acele tari pot dura uneori pana la 15 zile, in cazul in care apar unele neintelegeri intre institutiile bancare. "In ultima perioada am primit mai multe sesizari de la turisti plecati in Spania sau Grecia in vacante, care fie n-au putut scoate bani de pe card, la automate bancare, fie, incercand sa-si cumpere bilete de avion, au constatat ca banii le fusesera blocati intre institutiile care efectuau transferul. Situatia este foarte grava.
Este vorba si de familii cu copii, care nu mai dispuneau de bani numerar si se aflau intr-o tara straina, fara a-si putea asigura cazarea sau masa si gasindu-se in imposibilitatea de a-si cumpara bilet de avion pentru intoarcerea in tara", a declarat George Ursu, inspector-sef al directiei Prestari Servicii din cadrul OPC. "Sesizarile primite pana acum faceau referire la carduri Visa emise de o singura banca, si anume ING.
Reprezentantii bancii sustin ca banii solicitati de catre clientii lor au fost trimisi deja catre serviciile de transfer din strainatare, insa problemele au aparut la un moment dat pe traseu, iar serviciile Visa permit deblocarea banilor, conform unor protocoale, abia dupa 15 zile", a explicat inspectorul OPC.
In contractele pentru carduri bancare, romanii semneaza sa astepte 90 de zile
Posesorii de carduri semneaza contracte prin care se angajeaza sa astepte pana la 90 de zile solutionarea problemelor. Inspectorii Oficiului pentru Protectia Consumatorului au sugerat institutiilor bancare sa-si avertizeze clientii despre riscul blocarii banilor in sistemul de transfer international. Reprezentantii bancilor sustin ca, in continutul contractului pe care clientii il semneaza la procurarea unui card international este mentionata o clauza prin care banca se angajeaza sa solutioneze orice problema legata de transferul banilor in timp de 90 de zile.
"Transferul banilor catre turistii din strainatate este un proces de tranzactii si decontari succesive intre institutii bancare. In cazul aparitiei unei probleme, bancile nu pot debloca sumele de bani pana cand nu se asigura corectitudinea anumitor date, iar aceasta poate dura pana la 90 de zile, conform contractului, insa in cazurile sesizate, banca a deblocat banii in 13 zile. Pana atunci, turistii nu au alta alternativa decat sa astepte, intrucat au semnat acel contract, probabil fara sa-l citeasca cu foarte multa atentie", a concluzionat inspectorul OPC, George Ursu.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut