MasterCard: Europenii afluenti din clasa de mijloc nu mai fac parada de bogatia lor si duc un stil de viata mai discret
Data publicarii: 16-07-2008 | LifestyleConsumatorii europeni afluenti din clasa de mijloc pot fi gasiti mai degraba cautand chilipiruri pe Internet, decat facand parada de bogatia lor in magazine de firma sau aruncand banii pe vacante luxoase, se arata intr-un studiu MasterCard remis BankNews.ro. Studiul realizat de MasterCard arata ca binecunoscutele obiceiuri de consum ale "noilor imbogatiti" ("les nouveaux riches"), care au constituit consumerismul opulent sunt acum de domeniul trecutului. Cheltuielile peste masura sunt inlocuite de un stil de viata mai discret.
Studiul, realizat pe un esantion de 3.500 de persoane din aceasta categorie din Marea Britanie, Germania, Franta, Italia, Rusia si Irlanda, a fost realizat de MasterCard in colaborare cu Future Laboratory. Numarul consumatorilor afluenti din clasa de mijloc (cei care castiga peste 50.000 de euro pe an) inregistreaza una dintre cele mai mari cresteri, comparativ cu alte segmente ale populatiei din Europa. Acest grup isi foloseste insa bogatia intr-un mod cu totul diferit de stereotipurile opulentei din anii trecuti, in ciuda venitului mare pe care il detine.
In ceea ce priveste petrecerea timpului liber, relaxarea in familie este alegerea preferata de 42,7% dintre francezi, 40,7% dintre irlandezi, 37% dintre englezi si 33,7% dintre rusi, in timp ce pentru germani (29,1%) si italieni (24,1%) reprezinta a doua optiune, dupa cea privind escapadele singuri. O vacanta luxoasa intr-o destinatie exotica este aleasa de mult mai putini, in frunte aflandu-se englezii, cu 19% dintre optiuni.
Cu toate ca isi permit aproape orice, cei mai multi (46,5%) dintre cei care au participat la studiul MasterCard spun ca analizeaza cu atentie ofertele si preturile pe Internet, comparand diverse site-uri sau apeleaza la recomandarile cunostintelor, inainte de face o achizitie.
Doar 6,2% dintre europenii cu venituri mari cumpara ce isi doresc, indiferent de pret. Britanicii sunt primii in top in ceea ce priveste cautarea celor mai bune oferte inainte de a se decide (57%), urmati de germani (49%).
"Rezultatele studiului MasterCard arata ca acesti clienti afluenti sunt bine informati atunci cand fac o achizitie - cer produse de calitate si sunt atenti in privinta banilor cheltuiti, deoarece vor sa primeasca valoare in schimbul banilor pe care ii dau" spune George Greer, Head of Affluent Consumer Products, MasterCard Europe.
Studiul a aratat, de asemenea, ca elita Europei este prudenta in privinta cheltuielilor, peste 29% dintre respondenti cred ca un venit mare ii face mai conservatori in opinii si cu o disponibilitate mai mica de a-si asuma riscuri - atat personale, cat si financiare. Aceasta categorie are o viziune pe termen lung in ceea ce priveste managementul finantelor personale, 35% dintre europenii cu venituri mari fiind de parere ca trebuie sa economiseasca.
In ciuda prudentei lor, ar fi gresit sa ii catalogam pe reprezentantii acestei categorii drept zgarciti. Peste 37% dintre respondenti cred ca este foarte important sa isi foloseasca banii pentru acte de caritate. 45% dintre francezi se implica in proiecte sociale, fiind de parere ca trebuie sa-si utilizeze o parte din venituri pentru cauze nobile. Ei sunt urmati de irlandezi (42%), in timp ce rusii se afla in coada listei (26%).
"Studiul arata ca aceasta categorie de consumatori afluenti si-a reevaluat scara de valori, indepartandu-se de materialism si punand tot mai mare accent pe familie, prieteni si calitatea vietii" spune Jorn Lambert, SVP Consumer & Commercial Products, MasterCard Europe.
Cercetarea a indicat, de asemenea, ca numai 3% din segmentul consumatorilor afluenti considera cardurile de credit ca fiind o "tentatie", in timp ce 44% dintre acestia le considera o metoda de plata convenabila, iar 25%, un mijloc util de administrare a banilor.
Redactia BankNews.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut