Cum sa dati in judecata banca daca va cere bani, desi v-ati inchis cardul sau contul
Data publicarii: 16-07-2008 | Finante-BanciFoarte multi consumatori romani au probleme cu bancile care, chiar si dupa semnarea actelor de inchidere a unui card bancar, cont bancar sau contract bancar, continua fraudulos sa le calculeze si sa pretinda plata a tot felul de taxe si comisioane. Desi la momentul semnarii actelor de inchidere oamenii intreaba cat au de plata si achita banii ceruti de banca, ulterior ei ajung chiar la Biroul de Credit din cauza unor sume nascute dupa data la care contractul ar fi trebuit sa nu mai produca niciun fel de efect.
Avocatul Iulian Urban ii sfatuieste pe cei care se afla intr-o astfel de situatie care sunt pasii de urmat pentru a rezolva aceasta problema.
In primul rand, in momentul in care primiti un telefon de banca sau de la firma de colectare debite si vi se spune ca aveti de plata o restanta, cereti sa va trimita in scris aceasta solicitare de plata si sa le spuneti ca nu veti considera valabila sesizarea lor facuta doar in forma telefonica.
Verificati la Biroul de Credit situatia inscrierii, cerand acestuia sa va elibereze raportul de credit, ca sa vedeti daca nu cumva banca v-a raportat in mod fraudulos la Biroul de Credit. De asemenea, trebuie sa faceti o adresa in care sa cereti bancii, al carei client ati fost, copia chitantei aferente ultimei plati facute la inchiderea contului, contractul de credit, extrasul de cont, copiile tuturor chitantelor aferente platilor facute, copiile tuturor notificarilor trimise, graficele de plati si modul defalcat si detaliat de calcul a sumelor.
O copie a cererii adresate bancii trebuie trimisa la Biroul de Credit si sa solicitati acestei institutii sa nu va inscrie nicio restanta comunicata de banca, aferenta contractului respectiv, sau daca au facut inscrierea sa o radieze pana la lamurirea situatiei.
Iulian Urban recomanda ca in cazul in care banca nu trimite documentele solicitate sa angajati un avocat si sa trimiteti bancii si Biroului de Credit convocare la concilierea directa pentru a cere bancii sa va faca dovada legalitatii modului in care v-au calculat si impus la plata sume de bani dupa data inchiderii contului sau cardului, motivul pentru care au raportat abuziv la Biroul de Credit aceste restante si sa le notificati faptul ca vreti daune si cheltuielile preprocesuale.
Daca banca si Biroul de Credit nu dau curs concilierii directe sau nu va ofera solutia dorita, urmatoarea etapa este sa va adresati Justitiei.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut