Apartamentele vechi din Capitala se dau si cu 25% mai ieftin decat pretul de oferta
Data publicarii: 18-07-2008 | ImobiliarePretul adevarat, la care se tranzactioneaza, al unui apartament vechi din Bucuresti poate fi cu pana la 25% mai ieftin fata de pretul initial cerut de proprietar. "Preturile apartamentelor vechi sunt mai mari decat e cazul. La inceputul anului preturile crescusera cu 20% - 25%. Acum, o scadere cu acelasi procent din pretul cerut devine practic un discount si se ajunge la un pret corect", a declarat, pentru Gandul, George Ivan, consultant in cadrul departamentului rezidential al companiei de consultanta imobiliara DTZ Echinox
Regula nu este insa valabila in toate cazurile. Paul Dumbravanu, broker si proprietar al agentiei imobiliare RE/MAX Star, este de parere ca oamenii de afaceri cu studii universitare sunt flexibili si dornici sa negocieze deoarece se gandesc deja la urmatoarea investitie pe care o vor face. Motiv pentru care acestia sunt dispusi sa negocieze cu pana la 10% daca au oportunitati imediate.
Cu banul jos iei mult mai ieftin
Totodata, un alt aspect esential este legat si de modalitatea de plata: daca plata se face cu banii jos, se pot obtine reduceri generoase, de pana la 20%. Pe de alta parte, in locatiile ultracentrale exista o tendinta de tranzactionare la pretul de listare si se poate vorbi de o scadere de doar 2% - 5% din pretul cerut in momentul listarii spre vanzare a locuintei respective.
Compania RE/MAX a anuntat ieri ca timpul mediu de vanzare a proprietatilor a crescut cu 20% si a ajuns pana la 12 saptamani, moment in care poate fi vandut un apartament. "Daca pretul de vanzare este cu 10 - 30% sub preturile actuale de pe piata, cladirea sau locuinta se vinde in maximum 30 de zile. Am avut si cazuri in reteaua noastra in care, in aceleasi conditii, proprietatile s-au vandut si in cinci zile", afirma Paul Dumbravanu.
Piata imobiliara se confrunta cu o criza
Desi reprezentantii Colliers International Romania au afirmat cu saptamani in urma ca numarul tranzactiilor cu apartamente noi a scazut cu pana la 50%, George Ivan spune ca dezvoltatorii nu sunt inca dispusi sa faca discounturi. "E imposibil ca problemele pe care unii dezvoltatori le au pe pietele internationale sa nu le fi afectat si vanzarile in Romania. Daca piata era intr-o stare de expectativa acum o luna, doua, la momentul de fata de confruntam cu un blocaj, cu o criza", spune Ivan.
Octav Mihailescu, residential agency director in cadrul Atisreal Romania, este de parere ca proprietarii sunt fortati sa mai scada din pret daca s-a depasit o anumita limita a potentialului de cumparare a celor dornici de a avea o locuinta si ca din toamna ne putem astepta la o crestere a numarului de tranzactii.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut