Consumul de produse ecologice este in Romania sub 1% din totalul alimentelor
Data publicarii: 20-07-2008 | AfaceriConsumul de produse ecologice reprezinta in Romania sub 1% din totalul alimentelor, in timp ce in partea occidentala a Europei media este de 3-5%, a declarat directorul general al Natura Land, Radu Panait.
"In Romania, consumul de produse ecologice este foarte scazut, sub 1% din totalul alimentelor. In Germania, de exemplu, consumul este de 5%, iar in Anglia si Austria de 3%. Media Europei de Vest este de 3-5%, iar in Ungaria a ajuns la 2%", a declarat intr-un interviu directorul general al companiei distribuitoare de produse ecologice si naturale Natura Land, Radu Panait.
Potrivit acestuia, piata romaneasca a produselor ecologice se situeaza mult sub media europeana din cauza lipsei procesatorilor. Cu toate acestea, valoarea pietei de produse ecologice se va situa intre 5 si 10 milioane de euro, in 2008, cresterea anuala fiind de 10-20%, a precizat Radu Panait.
"Problema pietei romanesti de produse ecologice este ca nu avem procesatori. Materia prima romaneasca este exportata, produsele sunt fabricate in strainatate si se intorc in tara de patru ori mai scumpe. Exista cativa producatori mici care fabrica musli, paste sau faina, dar sunt putini si nu acopera toate produsele. Trebuie sa apara si producatorii romani", a explicat directorul general al Natura Land.
In prezent, Natura Land distribuie in Romania 60 de produse ecologice si naturale, ponderea celor naturale fiind de 25%. "Toate produsele pe care le distribuim sunt fabricate in afara tarii. Dintre cele ecologice, cel mai bine se vand zaharul brun, faina integrala si siropul de artar. Referitor la cele naturale, painea din secara si biscuitii crackers sunt pe primele locuri in topul vanzarilor", a afirmat Radu Panait.
Printre produsele ecologice pe care directorul Natura Land intentioneaza sa le aduca in Romania se numara si produse cosmetice sau detergenti biodegradabili. Tarile din care compania importa produsele ecologice si naturale sunt Belgia, Olanda, Italia, Polonia, Ungaria, Brazilia, Thailanda si Germania.
Totodata, directorul general al Natura Land a mai declarat ca intentioneaza sa deschida in Bucuresti un magazin, in luna septembrie a anului in curs, si o linie de productie.
Anul trecut, NaturaLand a inregistrat o cifra de afaceri de un milion de euro, iar pentru anul in curs directorul general estimeaza ca valoarea acesteia va creste pana la 1,3 milioane de euro. In ceea ce priveste profitul, acesta a reprezentat, in 2007, 5% din cifra de afaceri, procentul pastrandu-se si in acest an.
Potrivit datelor furnizate de Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale (MADR), in 2006, in Romania erau inregistrati 3.409 de operatori ecologici, iar in 2007 numarul acestora a crescut la 3.834. MADR estimeaza ca in 2008 numarul operatorilor ecologici sa depaseasca 4.000. In ce priveste suprafata cultivata ecologic la nivel mondial, datele MADR arata ca acesta se ridica la 31,4 milioane de hectare, Romania ocupand locul 16 in functie de suprafata cultivata.
Conform datelor furnizate de Natura Land, varsta celor mai multi consumatori de produse ecologice este cuprinsa intre 26 si 39 de ani, acestia reprezentand populatia activa, matura, in ascensiune sociala. Din punctul de vedere al nivelului de educatie, preponderent alimentele ecologice sunt consumate de romanii cu studii universitare, urmati de cei care au absolvit liceul, potrivit unui studiu efectuat in 2005, in cadrul Proiectului "Sprijinirea Serviciilor din Agricultura", finantat de Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale si Banca Mondiala.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut