Un bucurestean da in judecata BCR pentru ca si-a pierdut avansul pentru casa
Data publicarii: 28-07-2008 | Finante-BanciSistemul bancar romanesc traverseaza cea mai profunda criza de personal din ultimii ani. Bancile sunt tot mai agresive in lupta pentru cota de piata si deschid unitate dupa unitate, noteaza Curentul. Problema este ca, de multe ori, institutiile financiare nu gasesc lucratori pentru noile unitati sau apeleaza la tineri fara experienta. In final, lipsa de personal sau slaba pregatire a acestuia se rasfrange asupra calitatii serviciilor oferite clientilor si, evident, asupra imaginii respectivei banci.
Unul dintre multele exemple de acest gen este cazul bucuresteanului Leonard D., care a pierdut avansul de 15.000 de euro dat pentru cumpararea unui apartament, pentru ca BCR a intarziat cu trei saptamani procesarea dosarului de credit.
Leonard D. gasise un apartament de trei camere in cartierul Militari, unde ar fi vrut sa se mute cu sotia si cei doi copii. Apartamentul era deja intabulat si, pentru ca ofiterul de credite de la BCR l-a asigurat ca procesarea dosarului nu poate dura mai mult de trei-patru saptamani, Leonard D. a platit vanzatorului un avans de 15.000 de euro. "Am facut cu vanzatorul contract la notariat, i-am dat avans si am trecut in contract ca semnez cu el in sapte saptamani ca sa am o marja de asigurare de trei saptamani, desi ofiterul de la banca mi-a spus ca nu exista sa dureze aprobarea mai mult de patru saptamani", povesteste acesta Asociatiei Asistenta pentru Consumatori.
Dupa mai multe amanari, pentru care s-au invocat scuze mai mult sau mai putin bizare, lui Leonard D. i s-a spus ca "din lipsa de personal" dosarul sau nu a putut fi procesat in cele sapte saptamani care trecusera.
Desi a incercat sa discute cu vanzatorul, bucuresteanul nu a reusit sa il convinga pe acesta sa ii acorde mai mult timp pentru obtinerea banilor, pierzand avansul de 15.000 de euro.
Creditul a fost aprobat in cea de-a opta saptamana, iar Leonard D. s-a adresat avocatilor de la Urban si Asociatiei pentru a cere BCR daune de 150.000 de euro.
"Este mai mult decat socant ce a patit Leonard si, intr-adevar, nu este posibil ca la cat de mult profit fac bancile in Romania, sa se poarte in asa hal cu clientii lor. Este problema acestor banci si culpa lor ca au preferat sa se extinda haotic, sa deschisa sute de agentii, sucursale si filiale, fara sa vada ca in Romania este criza de personal (...) Trebuiau sa prevada acest lucru si sa aiba decenta si moralitatea de a le spune clientilor sa aiba rabdare pentru ca nu au logistica necesara sa isi onoreze promisiunile din reclame, unde creditul se da in 24 de ore", spune avocatul Iulian Urban, precizand ca BCR va trebui sa plateasca daune in Justitie lui Leonard, pentru ca este mai mult decat evidenta culpa lor.
Curentul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut