Un bucurestean da in judecata BCR pentru ca si-a pierdut avansul pentru casa

Data publicarii: 28-07-2008 | Finante-Banci

Sistemul bancar romanesc traverseaza cea mai profunda criza de personal din ultimii ani. Bancile sunt tot mai agresive in lupta pentru cota de piata si deschid unitate dupa unitate, noteaza Curentul. Problema este ca, de multe ori, institutiile financiare nu gasesc lucratori pentru noile unitati sau apeleaza la tineri fara experienta. In final, lipsa de personal sau slaba pregatire a acestuia se rasfrange asupra calitatii serviciilor oferite clientilor si, evident, asupra imaginii respectivei banci.

Unul dintre multele exemple de acest gen este cazul bucuresteanului Leonard D., care a pierdut avansul de 15.000 de euro dat pentru cumpararea unui apartament, pentru ca BCR a intarziat cu trei saptamani procesarea dosarului de credit.

Leonard D. gasise un apartament de trei camere in cartierul Militari, unde ar fi vrut sa se mute cu sotia si cei doi copii. Apartamentul era deja intabulat si, pentru ca ofiterul de credite de la BCR l-a asigurat ca procesarea dosarului nu poate dura mai mult de trei-patru saptamani, Leonard D. a platit vanzatorului un avans de 15.000 de euro. "Am facut cu vanzatorul contract la notariat, i-am dat avans si am trecut in contract ca semnez cu el in sapte saptamani ca sa am o marja de asigurare de trei saptamani, desi ofiterul de la banca mi-a spus ca nu exista sa dureze aprobarea mai mult de patru saptamani", povesteste acesta Asociatiei Asistenta pentru Consumatori.

Dupa mai multe amanari, pentru care s-au invocat scuze mai mult sau mai putin bizare, lui Leonard D. i s-a spus ca "din lipsa de personal" dosarul sau nu a putut fi procesat in cele sapte saptamani care trecusera.

Desi a incercat sa discute cu vanzatorul, bucuresteanul nu a reusit sa il convinga pe acesta sa ii acorde mai mult timp pentru obtinerea banilor, pierzand avansul de 15.000 de euro.

Creditul a fost aprobat in cea de-a opta saptamana, iar Leonard D. s-a adresat avocatilor de la Urban si Asociatiei pentru a cere BCR daune de 150.000 de euro.

"Este mai mult decat socant ce a patit Leonard si, intr-adevar, nu este posibil ca la cat de mult profit fac bancile in Romania, sa se poarte in asa hal cu clientii lor. Este problema acestor banci si culpa lor ca au preferat sa se extinda haotic, sa deschisa sute de agentii, sucursale si filiale, fara sa vada ca in Romania este criza de personal (...) Trebuiau sa prevada acest lucru si sa aiba decenta si moralitatea de a le spune clientilor sa aiba rabdare pentru ca nu au logistica necesara sa isi onoreze promisiunile din reclame, unde creditul se da in 24 de ore", spune avocatul Iulian Urban, precizand ca BCR va trebui sa plateasca daune in Justitie lui Leonard, pentru ca este mai mult decat evidenta culpa lor.  
 
Curentul

Ultimele stiri pe BankNews.ro: