Firmele de turism care fac abuzuri raman nepedepsite, intrucat clientii nu depun reclamatii oficiale
Data publicarii: 29-07-2008 | TurismRomanii "tepuiti" de prestatorii de servicii in turism prefera sa-si avertizeze verbal prietenii cu privire la abuzurile acestora, dar nu fac reclamatii catre oficiile de protectie a consumatorilor. Unii care vor sa faca mai multa valva aleg sa scrie pe site-uri sau forumuri despre propria patanie.
500 de reclamatii oficiale intr-un an, in conditiile in care tot mai multi romani se plang ca vacanta cumparata n-a fost intocmai cum o planificasera. Cele mai multe plangeri nu le gasim la Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), ci pe site-uri si forumuri. "Oamenii se plang de conditiile gasite la fata locului, de impuneri ale prestatorilor de servicii care n-au nici in clin nici in maneca cu sloganul «clientul nostru, stapanul nostru».
Motivul pentru care conationalii prefera sa taca si sa indure este comoditatea", ne-a declarat avocatul Iulian Urban. Acesta a precizat ca primeste foarte multe sesizari de la cetateni care au fost umiliti de firmele carora le erau clienti, pe site-ul pe care il gestioneaza. Astfel, Andrei D. s-a plans ca reprezentantii campingului unde s-a cazat, situat intre Mamaia si Navodari, ii obliga pe turistii lor sa poarte bratari de plastic inscriptionate cu numele unui mare magazin comercial, mentionand ca doar pe baza lor poti intra in zona de cazare. In plus, la un hotel din Jupiter exista mentiunea "Numai bratara face dovada platii biletului de odihna si trebuie purtata permanent pe perioada de cazare. Bratarile pierdute sau deteriorate nu pot fi inlocuite".
La ANPC ajung doar reclamatii banale
Nelu H. a reclamat pe site-ul lui Iulian Urban ca bratara primita de la hotel, care purta inscriptia locului de cazare si numarul camerei, i-a fost sustrasa, iar la intoarcerea in camera a gasit totul devastat, iar lucrurile de valoare furate. "In conditiile in care clientii au dovezi clare: chitante, facturi sau vouchere care sa dovedeasca ca au platit pentru acel sejur, nu-i normal ca gazduirea lor intr-un hotel sa fie limitata la existenta unor bratari de identificare," spun reprezentantii ANPC, care au cerut agentilor de pe litoral sa verifice situatia.
In plus, politia recunoaste ca notarea pe bratari a numelui hotelului si a camerei favorizeaza cresterea infractionalitatii. Si Doina P. a trecut printr-o experienta incredibila in cadrul unui scurt sejur in Venus. "Plaja privata a hotelului Carmen era atat de privata, incat avea sezlongurile legate intre ele cu mentiunea «Rezervat». Intreband de catre cine, mi s-a raspuns prompt: de catre fiica patronului. Pontonul hotelului avea aceeasi mentiune «Rezervat». Pentru patron! Mai ramaneau cateva locuri, unele prin pietre, altele pe aleea pentru clienti. In plus, desi se mentionau in oferta prosoapele gratuite pentru clienti, acestea erau mereu la spalatorie", comenteaza turista.
Foarte putini nemultumiti ajung sa adreseze plangeri catre ANPC. Conform legii, acestia pot obtine despagubiri in cazul in care serviciile contractate n-au fost respectate sau oferta a fost inselatoare. Sau macar pot contribui la amendarea prestatorului. In schimb, la Inspectoratul pentru Protectia Consumatorilor Constanta, reclamatiile turistilor sunt de cele mai multe ori banale. "Unele se refera la nerespectarea gramajului preparatelor culinare, faptul ca s-a rupt sezlongul si a fost nevoit sa plateasca din nou tariful pentru a beneficia de serviciul contractat sau ca li se percep unele garantii la inchirierea de servicii de agrement," ne-au declarat reprezentantii ANPC.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut