RAR va putea refuza sa omologheze un vehicul conform, dar riscant pentru mediu sau sanatate

Data publicarii: 31-07-2008 | Auto

Registrul Auto Roman (RAR) va putea refuza sa omologheze sau sa certifice pentru sase luni un vehicul rutier, care desi este conform reglementarilor, prezinta riscuri pentru siguranta rutiera sau dauneaza mediului ori sanatatii publice, potrivit unui proiect de lege, ce va intra in vigoare in 2009.

"RAR poate refuza, cu prezentarea detaliata a motivelor deciziei sale, sa acorde omologarea de tip in cazul in care constata ca un tip de vehicul rutier, desi se conformeaza reglementarilor aplicabile, prezinta un risc serios pentru siguranta rutiera sau dauneaza semnificativ mediului inconjurator sau sanatatii publice. (...) RAR poate refuza, cu prezentarea detaliata a motivelor deciziei sale si pentru o perioada de maximum sase luni, eliberarea cartii de identitate a vehiculului (CIV - n.r.) in vederea inmatricularii, inregistrarii sau comercializarii, in conformitate cu prevederile legislatiei comunitare", se specifica in proiectul de lege, publicat, miercuri, pe pagina de internet a Ministerului Transporturilor.

Proiectul de lege va permite armonizarea legislatiei romanesti cu directiva europeana de stabilire a normelor pentru omologarea autovehiculelor, precum si a sistemelor, componentelor si unitatilor tehnice separate destinate vehiculelor rutiere, ce va trebui respectata de toate statele membre din 29 aprilie 2009.

Daca RAR constata ca vehiculele rutiere noi pe care le-a omologat nu sunt conforme cu tipul care a fost omologat, va cere conformitatea acestora. In caz contrar, Registrul poate decide sistarea comercializarii sau retragerea lotului de vehicule rutiere neconforme, pana la remediere, precum si retragerea din circulatie a acestora.

"Omologarea de tip a intregului vehicul reprezinta omologare acordata unui vehicul in ansamblul sau, pe baza omologarilor de tip ale vehiculului in ceea ce priveste sistemele, echipamentele, componentele, piesele si entitatile tehnice existente sau a incercarilor efectuate de RAR care sa ateste respectarea conditiilor tehnice prevazute in legislatia in vigoare, in functie de categoria vehiculului respectiv", mai prevede proiectul.

Actul normativ cuprinde si sanctiuni contraventionale. Cele mai aspre - intre 5.000 lei si 10.000 lei - sunt prevazute pentru transmiterea de declaratii false in timpul procedurilor de omologare sau a procedurilor care conduc la rechemare, falsificarea rezultatelor incercarilor privind omologarea, nefurnizarea datelor sau specificatiilor tehnice sau refuzul de a acorda acces la informatiile prevazute in reglementarile aplicabile.

Dupa adoptarea proiectului de lege, pentru transpunerea prevederilor Directivei 2007/46/CE va fi necesara modificarea, pana la 29 aprilie 2009, a doua ordine de ministru al transporturilor pentru aprobarea reglementarilor privind omologarea de tip si eliberarea cartii de identitate a vehiculelor rutiere, a produselor utilizate la acestea, precum si pentru aprobarea reglementarilor privind omologarea individuala, eliberarea cartii de identitate si certificarea autenticitatii vehiculelor rutiere.

NewsIn

Ultimele stiri pe BankNews.ro: