Promovarea pe site-urile internationale, un milion de euro
Data publicarii: 15-08-2008 | AfaceriCompaniile din Romania vor investi, in acest an, aproximativ un milion de euro pentru a se promova pe site-urile straine, potrivit lui Adrian Stanescu, country manager al agentiei de publicitate online ThinkDigital, care reprezinta, pe plan local, site-uri internationale precum ebay.com, economist.com, MySpace si Facebook.
Pe piata locala a vanzarilor de publicitate pe site-uri internationale, ThinkDigital ar putea ajunge, la finele acestui an, la o cota de piata de circa 25%, vizand atingerea unei cifre de vanzari de aproape 250.000 de euro, precizeaza Stanescu. Site-urile straine, reprezentate in Romania de catre agentia de publicitate online ThinkDigital Romania, numara aproape 3,5 milioane de vizitatori locali, aproape 50% din numarul total al utilizatorilor de internet din tara noastra.
Pentru acest an, primul din istoria companiei, care si-a inceput activitatea in luna aprilie, este vizata o cifra de vanzari de un sfert de milion de euro. "Aceasta este o estimare pesimista, avand in vedere ca, pana acum, in primele trei luni de activitate am avut vanzari de aproape 50.000 de euro", a afirmat Stanescu.
In primul an, agentia isi propune sa aiba un rol educativ pe piata de publicitate online din Romania. "Majoritatea firmelor de aici vor sa-si faca publicitate doar pe site-urile romanesti, putini inteleg importanta promovarii pe site-urile internationale renumite", a explicat reprezentantul ThinkDigital. Agentia este dezvoltata pe doua directii: comercializarea spatiilor publicitare si creearea de bannere. In cadrul ultimei activitati, agentia utilizeaza, exclusiv pentru Romania, tehnologiile furnizate de catre Eyeblaster si Atlas. "Reclamele proiectate de noi sunt extrem de targetate. Astfel, ele vor fi afisate in functie de IP-ul utilizatorului, de preferintele sale, de tipul de campanie si de planningul convenit", a precizat Stanescu.
Oficialul agentiei estimeaza o crestere a pietei de publicitate online la aproximativ 15 milioane de euro, aproape dublu fata de anul trecut. "Unii estimeaza 20 mil. euro, dar mi se pare o cifra prea mare. Oricum, piata se va apropia de 30 mil. euro in 2009", a precizat reprezentantul companiei.
Agentia reprezinta, exclusiv in Romania, la nivel de vanzari de publicitate, Microsoft Advertising, divizia de publicitate a gigantului IT si a retelei ORIDIAN, care numara circa 289 de site-uri internationale premium, precum ebay.com, economist.com sau travel.com. De asemenea, agentia vinde spatiu publicitar pentru site-urile sociale MySpace, Facebook, Hi5 sau Bebo. "In total, circa 650 milioane de oameni viziteaza toate site-urile pentru care noi avem exclusivitate aici", a afirmat oficialul ThinkDigital.
Printre competitorii companiei se numara agentia de publicitate MediaCafe, reprezentanta Yahoo! in Romania, si ARBOInteractive, care comercializeaza spatiu publicitar pe site-ul social Hi5.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză