Unele banci au POS-uri care nu functioneaza din cauza noului sistem de apelare in reteaua Romtelecom
Data publicarii: 18-08-2008 | Finante-BanciO parte dintre aparatele pentru plata cu cardul la comercianti (POS) ale unor banci, printre care BCR, Banca Transilvania si Bancpost, au avut probleme de functionare din cauza schimbarii sistemului national de apelare in retelele de telefonie fixa, au confirmat bancile.
In momentul in care se efectueaza o tranzactie prin POS, acesta se conecteaza la sistemul informatic al unei banci printr-o operatiune asemanatoare unui apel telefonic. Astfel, unele POS-uri ale bancilor care folosesc reteaua Romtelecom nu au putut fi folosite pentru tranzactii, din cauza ca numerele de telefon corespondente nu contineau si prefixul de judet.
Banca Comerciala Romana (BCR) avea, la sfarsitul saptamanii trecute, 483 de POS-uri active care nu functionau din cauza schimbarii sistemului de numerotatie in reteaua Romtelecom. Numarul POS-urilor nefunctionale reprezenta 3,45% din reteaua bancii, care a ajuns, in prezent, la peste 14.000 de astfel de terminale.
"Dintre POS-urile inregistrate drept active, adica la care s-a efectuat cel putin o tranzactie pe zi in ultimele trei luni, avem doar 483 pentru care nu s-a facut inca actualizarea prevazuta de trecerea la noul plan national de numerotatie. Avem, insa, un numar mai mare de POS-uri inactive, prin care nu s-au efectuat tranzactii in ultimele trei luni", a declarat directorul de comunicare al BCR, Corneliu Cojocaru.
Reprezentantii Bancii Transilvania (BT) sustin ca au intampinat aceleasi dificultati, insa problema a fost rezolvata recent.
"Schimbarea numerotatiei electronice a avut influente si asupra POS-urilor BT, insa problema a fost solutionata. Echipa Bancii Transilvania s-a deplasat la clienti, pentru setarea respectivelor terminale, asa incat numerele de telefon sa contina si prefixul de judet", au confirmat reprezentantii bancii.
In cazul Bancpost, comerciantul poate modifica singur setarile POS-ului, fiind indrumat telefonic de un angajat al bancii.
"Nu trebuie sa se deplaseze nimeni, comerciantul poate modifica singur setarile, indrumat telefonic de un specialist Bancpost", a explicat un angajat al departamentului tehnic al bancii, care a precizat ca exista mai multe POS-uri Bancpost care nu au fost trecute la noul sistem, fara a mentiona numarul acestora.
Reprezentantii Romtelecom sustin ca au informat bancile, inca din februarie - martie, in legatura cu modificarile necesare si ca, in cazul in care exista inca probleme legate de unele POS-uri, acestea trebuie rezolvate la nivelul fiecarei banci.
"Bancile stiau de schimbarile necesare pentru trecerea la noul sistem, inca din februarie - martie 2008. Unele banci, printre care Raiffeisen Bank sau Banca Transilvania, sunt clientii nostri si am lucrat cu ele pentru a implementa modificarile in cadrul sistemelor informatice", a declarat specialistul in solutii tehnice din cadrul diviziei pentru servicii de date si internet al Romtelecom, Alexandru Persunaru.
El a adaugat ca actualizarea sistemelor informatice ale bancilor a fost deja efectuata si ca, in cazul POS-urilor pentru care nu s-au facut inca modificarile, bancile sunt cele care trebuie sa intervina, printr-o operatiune simpla, de completare a numarului corespunzator respectivului terminal.
De asemenea, comerciantul care detine un POS inregistrat dupa vechea numerotatie poate contacta banca, iar schimbarea poate fi realizata in foarte scurt timp, terminalul fiind conectat la noul sistem si redevenind functional.
Alte banci contactate de NewsIn, printre care BRD - Groupe Societe Generale, Raiffeisen Bank si Unicredit Tiriac Bank, anunta ca trecerea la noul sistem de apelare s-a realizat fara dificultati.
Modificarea planului de numerotatie este o cerinta a Uniunii Europene, adoptata in Romania prin decizia Autoritatii Nationale de Reglementare in Comunicatii si Tehnologia Informatiei (ANRCTI).
Numerele de telefonie fixa functioneaza, de la 1 august 2008, numai cu prefix, iar pana la 30 septembrie, cand se va incheia Planul national de numerotatie, toate numerele de telefon vor fi formate din 10 cifre, potrivit ANRCTI.
"De fiecare data cand vor forma numarul de telefon fara prefix, abonatii vor fi avertizati, prin intermediul unui mesaj vocal sau prin transmiterea de mesaje scrise (SMS), cu privire la noul format al numarului, dar apelul nu va mai fi redirectionat catre destinatie", anuntat, la sfarsitul lunii trecute, reprezentantii ANRCTI.
De la 1 octombrie, la apelarea unui numar in vechiul format, utilizatorii vor fi anuntati ca numarul nu exista.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall