Piata media din Romania va creste cu aproape 22% pe 2008
Data publicarii: 29-08-2008 | MediaPiata media din Romania va inregistra o crestere de pana la 22% pe 2008, dupa ce, in 2007, crescuse cu 32 de procente, potrivit studiului Media Fact Book, prezentat de compania de media management Initiative Romania.
"Piata media nu va mai cunoaste cresterea spectaculoasa de pana acum. Daca, in 2007, a inregistrat o crestere de 32%, estimam ca pana la sfarsitul lui 2008, cresterea va fi de 22%, iar in 2009, de aproximativ 15%", explica Octavian Popescu, Managing Director al Initiative Romania si unul dintre autorii studiului.
Bugetele pentru publicitate ale producatorilor au cunoscut, de asemenea, o diminuare in 2008 fata de anul trecut, iar consumul da semne de incetinire, mai spune Popescu.
Cresterea, in 2008, cu 22% inseamna ca piata media va ajunge la 590 de milioane de euro, suma din care televiziunea va avea 66%, adica 385 de milioane de euro, presa scrisa - 90 de milioane, publicitatea outdoor si indoor - 70 de milioane, radioul - 38 de milioane, iar internetul - circa 15 milioane, conform Media Fact Book 2008.
Piata TV a crescut, in 2007, cu 35%, pentru anul acesta preconizandu-se o urcare cu 25 de procente. Daca, anul trecut, vindeau publicitate in jur de 38 de canale TV, la inceputul lui 2008, numarul lor ajunsese deja la 42. Astfel, televiziunea ramane cel mai puternic mijloc de comunicare, precum si cel mai ieftin, ca raport intre pretul platit pentru plasarea publicitatii si publicul expus la reclame.
In contrast cu calmarea cresterii la produsele media traditionale, internetul va inregistra, probabil, o crestere de 50% in 2008, pe care o va mentine si in urmatorii trei pana la cinci ani, se mai estimeaza in studiul Media Fact Book.
Mai mult de jumatate din piata romaneasca de publicitate online este atrasa de 20-30 de site-uri, iar 70% din totalul veniturilor sunt inregistrate prin bannere (display advertising), in timp ce, in strainatate, acestea nu depasesc 15% din veniturile din online.
Potrivit studiului Media Fact Book, veniturile din publicitatea OOH (Out Of Home) vor creste estimativ cu 18% in 2008. In acest tip de publicitate intra panourile si mesele clasice (OOH clasic) si panourile digitale (OOH digital).
Publicitatea Indoor va creste cu 40% pana la sfarsitul lui 2008, datorita aparitiei unor locuri noi de plasare a reclamelor, in mall-uri si hipermarket-uri.
Publicitatea in cinematografe va ramane constanta, se mai estimeaza in studiu, veniturile acesteia mentinandu-se sub un milion de euro.
Media Fact Book, ajuns in 2008 la editia a 11-a , este un studiu anual, realizat de Initiative Romania.
Prezenta de 14 ani pe piata autohtona, Initiative Romania este parte a Initiative Worldwide, din cadrul Interpublic Group of Co's (IPG). Agentia Initiative ofera servicii complete de media management si este prezenta in 51 de tari de pe cinci continente.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri