Romanii au fumat si au baut un miliard de euro in sase luni
Data publicarii: 04-09-2008 | EconomiePortretul robot al romanului dupa cele mai cumparate bunuri de larg consum ar putea fi schitat in felul urmator: fumator, mai degraba bautor de bere decat de bauturi racoritoare, innebunit dupa ciocolata tableta si dupa cafea, in timp ce la mancare favorit ramane salamul, urmat la mare distanta de lactate, noteaza Gandul. Cel mai cumparat bun de larg consum din Romania, ca valoare totala a vanzarilor, este pachetul de tigari, in primele sase luni ale acestui an romanii cheltuind nu mai putin de 831 de milioane de euro pe achizitionarea lor. Cumulate, vanzarile de tigari si de bere, adica produsele de pe primele doua locuri din topul celor mai vandute bunuri de larg consum, au adunat in prima jumatate a anului peste 1,1 miliarde de euro, conform companiei de studii de piata Nielsen.
Berea, ajutata si de Campionatul European de Fotbal
Disputa dintre cele mai cumparate categorii de bauturi, respectiv dintre bere si bauturi racoritoare, a fost castigata de bere, la o diferenta destul de stransa insa, de numai opt milioane de euro. In mod evident piata berii a fost "ajutata" puternic si de desfasurarea Campionatului European de Fotbal din Austria si Elvetia, microbistii fiind printre cei mai fideli bautori de bere. De altfel, oficialii din industria berii au declarat inainte de campionat ca se asteapta ca vanzarile in acea perioada sa creasca cu 15%-25% peste ritmul anticipat tocmai datorita desfasurarii CE.
Locurile patru si cinci sunt ocupate de ciocolata tablete, cu vanzari de 165,1 milioane euro, si de cafea, cu 133,4 milioane de euro. Pe urmatoarele cinci locuri se afla salamul, apa minerala, uleiul, detergentii pentru rufe si bauturile necarbonatate (still drinks).
Cea mai mare crestere a vanzarilor a fost inregistrata de ulei, cu mentiunea insa ca explozia de peste 60% a vanzarilor se datoreaza exclusiv scumpirii acestui produs la raft, volumul de vanzari scazand de fapt cu 9% in prima jumatate a acestui an fata de perioada similara din 2007.Imbucurator este faptul ca ritmuri foarte bune de crestere au avut si produse ca laptele, in crestere cu 33% fata de primul semestru al anului trecut, sau cascavalul, in crestere si el cu peste 58%.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut