Piata posetelor de lux din Romania s-ar putea dubla anul acesta, putand ajunge la 90 milioane euro
Data publicarii: 08-09-2008 | AfaceriPiata autohtona a posetelor de lux s-ar putea dubla anul acesta, pana la valoarea de 90 milioane euro, acest segment reprezentand 5-10% din vanzarile totale de produse de lux din Romania, au declarat reprezentantii magazinului online Genti de lux.
"Piata produselor de lux din Romania este intr-o crestere exponentiala. Aceasta a explodat practic in ultimii doi ani, de la 150 de milioane de euro la 450 de milioane de euro in 2007, din care estimez ca o valoare de 5-10 % este acoperita de gentile de lux. In plus, anul acesta vanzarile produselor de lux se vor dubla fata de 2007, potrivit analistilor din piata", a declarat project manager al portalului, Iulia Stoicescu.
Aceasta a adaugat ca, desi hainele de firma sunt preferatele oamenilor cu bani, in ultimul timp accesoriile (genti, bijuterii, ceasuri) au inceput sa fie tot mai cautate, ajungand la un procent de 55% din vanzarile de produse de lux. Acest lucru se datoreaza si faptului ca, spre deosebire de haine, accesoriile pot fi purtate mai multe sezoane si incep sa fie recunoscute ca elemente esentiale intr-o tinuta.
Pe segmentul posetelor de lux, o schimbare majora s-a produs in urma cu cinci ani, cand au inceput sa apara asa numitele "signature items", adica produse ce poarta semnatura unor creatori celebri.
"Atunci gentile s-au transformat dintr-un accesoriu intr-o investitie si un obiect de colectie, creandu-se o adevarata aura in jurul acestor genti atat de scumpe. Aceste genti au parte de foarte multa publicitate, fiind usor de recunoscut pe strada si la evenimente, iar femeile care le poarta stiu ca le confera un statut deosebit", a mai adaugat Iulia Stoicescu.
Cea mai mare diferenta intre o geanta "no name" si o geanta "de firma", este ca cea din urma transmite un mesaj despre persoana care o poarta si o plaseaza intr-o anumita categorie sociala. Astfel, desi brandul in sine conteaza, pretul unei genti este determinat si de alegerea materialului, motiv pentru care designerii renumiti de la toate casele de moda au creat linii de lux, cu aur si diamante.
"Orice creatie din piele de piton, crocodil sau strut va costa inzecit. Majoritatea caselor de moda ofera acelasi model in diferite versiuni. Un exemplu concludent este geanta Muse de la Yves Saint Laurent, foarte populara pe piata de profil. Varianta in piele naturala, de culoare ciocolatie, costa numai 1.000 de euro, in schimb, varianta din piele alba de crocodil te va costa aproape 15.000 de euro", a explicat reprezentanta magazinului.
Consumatorii romani cu venituri peste medie (in general peste 100.000 euro anual) sunt insa foarte receptivi la acest tip de produse si au permis dezvoltarea unei piete extrem de bine definite pe segmentul de lux. Din aceste motive, numarul de consumatori care aleg genti de lux cu pretul incepand de la 400 de dolari s-a dublat in ultimii doi ani.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall