Softurile care iti spun cand sa vinzi si cand sa cumperi actiuni inlocuiesc brokerii
Data publicarii: 15-09-2008 | BursaInformaticienii si lingvistii din Statele Unite, finantati de marile fonduri de investitii de pe Wall Street, lucreza la un soft care sa permita o reactie mai buna si mai rapida a ordinelor de vanzare sau cumparare, in functie de stirile aparute in presa in decursul unei zile.
Este cunoscuta povestea celor de la United Airlines care, in decurs de doar cateva minute, au pierdut peste un miliard de dolari ca urmare a unei stiri vechi de sase ani, preluata din greseala de o firma specializata in furnizarea de newslettere companiior financiare.
Un alt caz intens mediatizat, care ar fi putut avea un serios impact asupra pietei bursiere, este cel de pe 27 august, cand prestigioasa agentie de stiri Bloomberg a publicat din greseala stirea ca Steve Jobes, presedintele Apple, a murit.
Multe din fondurile de investitii utlizeaza deja astfel de softuri bazate pe algoritmi de interpretare a stirilor media prin care tranzactiile bursiere sa se faca automat. Miza este ca ordinul sa ajunga la operatorii burseri mai repede decat la celelalte firme de brokeraj. Richard Brown, de la Thomson Reuters, pune caderea rapida a actiunilor United pe seama "robo-traderilor". A fost de ajuns un singur semn ca portofoliul companiei se depreciaza pentru a se crea un adevarat trend. Softurile fondurilor de investitii au inregistrat declinul si l-au amplificat.
Potrivit Alite Group, o firma de consultanta din Boston, pana in 2010, 50% din traderii de pe Wall Street vor folosi aceste aplicatii, in crestere cu 20% fata de 2006.
"Este o crestere exponentiala, dar nimeni nu vrea sa vorbeasca despre asta pentru ca toti simt riscul" spune unul dintre profesorii de la MIT Laboratory for Financial Engineering implicati in dezvoltarea programelor.
George Trifu
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut