Paginile de internet trebuie etichetate pentru a se distinge minciuna de adevar, sustine creatorul internetului
Data publicarii: 16-09-2008 | MediaInternetul raspandeste prea multa dezinformare si trebuie etichetat, astfel incat sa ii ajute pe utilizatori sa distinga intre faptele reale si fictiune, sustine creatorul World Wide Web-ului,Tim Berners-Lee, citat de Daily Mail.
Primul mesaj intre un client http si un server a fost trimis cu succes de Tim Berners-Lee in 1990. De atunci, numarul site-urilor operationale a ajuns la peste o suta de milioane. Acum, la 18 ani de la crearea internetului, ingrijorarea lui Berners-Lee este ca o data cu utilizarea lui la scara larga a aparut si un mare dezavantaj: s-au raspandit minciunile si dezinformarile, iar marea majoritate a utilizatorilor au tendinta de a crede tot ceea ce gasesc pe internet.
El a mentionat ca a incercat sa gaseasca o metoda simpla de etichetare a site-urilor, insa dupa mai multe incercari a ajuns la concluzia ca este necesar un sistem mai sofisticat pentru catalogarea lor.
''Nu imi place sa caracterizez un website printr-un simplu numar, ca un IQ, pentru ca, la fel ca si oamenii, si aceste site-uri pot varia in moduri foarte diferite. Asa ca as fi interesat de ofertele unor organizatii care sa eticheteze site-urile in moduri diferite'', a precizat inventatorul internetului.
Sir Tim Berners-Lee a inventat internetul in timp ce lucra in cadrul Centrului European de cercetare, CERN. Saptamana trecuta, oamenii de stiinta din cadrul CERN au lansat cel mai mai experiment realizat vreodata, incercand sa recreeze Bing Bang-ul care a stat la inceputul omenirii, prin intermediul unui urias accelerator de particule (Large Hadron Collider - LHC).
Berners-Lee s-a declarat ingrijorat de modul in care internetul a fost utilizat pentru a raspandi zvonul potrivit caruia acceleratorul de particule ar putea crea o gaura neagra care sa inghita Pamantul.
''Pe internet modul de gandire al anumitor culte se poate raspandi cu mare rapiditate, si brusc o idee impartasita de doar 12 persoane care au anumite probleme personale, capata o formula care devine foarte credibila'', sustine Tim Berners-Lee.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut