Circa 8% dintre retailerii internationali doresc sa deschida un magazin in Romania in urmatorii doi ani

Data publicarii: 18-09-2008 | Afaceri

Romania se claseaza pe locul III in topul celor mai atractive tari pentru expansiunea retailerilor in urmatorii doi ani, 8% dintre acestia dorind sa deschida un magazin aici, in timp ce in Rusia si Cehia doresc sa se extinda 12% si respectiv 10%, arata studiul International Retailer's Survey.

Potrivit studiului realizat de ICSC (International Council of Shopping Centers) in colaborare cu Cushman & Wakefield si Real Estate Publishers (REP), pana in prezent in Romania s-au extins doar 5% dintre retaileri, tara noastra fiind in prezent pe locul 33. In privinta expansiunilor ce vor fi realizate in urmatorii cinci ani, Romania ocupa locul al saptele, urcand doua locuri in acest clasament fata de intentiile manifestate la nivelul anului 2006.

Studiul International Retailer's Survey  mai arata ca in urmatorii cinci ani se vor deschide 2.900 de magazine in piete noi, cele mai multe dintre ele fiind in Rusia - 580, in timp ce in Romania urmeaza a fi deschise peste 100 de magazine, potrivit estimarilor retailerilor.

Tot in acest raport, "International Retailer's Survey" se arata ca Europa de Est ofera cele mai bune oportunitati de afaceri in urmatorii cinci ani, conform declaratiilor majoritatii retailerilor (39%). Urmeaza Europa Centrala (36%), Europa de Vest si de Nord (30%), in timp ce Europa de Sud se situeaza pe ultimul loc cu 12%. Datele statistice mai arata ca spatiile inchiriate de majoritatea retailerilor sunt cuprinse intre 301 si 500 mp (21% dintre ei), iar media spatiilor inchiriate este mai mare pentru Europa de Vest si de  Nord (1.162 mp) si mai mica pentru Europa de Sud (688 mp). Europa de Est se situeaza la mijloc, dar mai aproape de tarile vestice si nordice.

Nu doar retailerii vestici vizeaza extinderi internationale, ci si cei din Europa Centrala si de Est, iar motivatia principala a extinderii este identificarea oportunitatilor oferite de expansiunea organica (54% dintre retaileri). Tarile care au atras cei mai multi retaileri internationali pana acum sunt Franta si Spania (26% dintre ei). Cehia a urcat pe pozitia a 10 -a ca reprezentare a retailerilor internationali. Totodata, studiul mai arata ca retailerii prefera locatiile high street (73% dintre ei), apoi centrele comerciale din orase (46%) si din afara oraselor (35%).

Conform aceluiasi studiu retailerii a caror activitate in Europa trebuie urmarita anul acesta sunt cei care fac tranzactii online, urmati de Marks & Spencer pe locul 2. Apoi IKEA, Carrefour, Wal-Mart, Zara, H&M pe locul 3 si Gap pe 4.

Cushman & Wakefield detine 221 de birouri in 58 de tari si are peste 15.000 de angajati. Biroul din Romania a fost  deschis in ianuarie 2007 prin preluarea biroului asociat Activ Consulting, cu care se colabora de peste 11 ani, devenind astfel Cushman & Wakefield Activ Consulting, care a inregistrat in 2007 o cifra de afaceri de 4,5 milioane euro, depasind cu 50% estimarile din 2006 si vizeaza pentru anul acesta atingerea unei cifre de afaceri de opt milioane de euro.

Fondata in 1957, ICSC (International Council of Shopping Centers) este cea mai importanta asociatie profesionala globala in domeniul industriei de centre comerciale. Aceasta are peste 75.000 de membri in 96 de tari, printre ei numarandu-se proprietari de centre comerciale, dezvoltatri, manageri, specialisti de marketing, investitori, retaileri si brakeri, dar si academicieni si oficialitati publice.

NewsIn