Patriciu si Blue Air, despagubiti cu milioane de euro daca se inchide Baneasa

Data publicarii: 22-09-2008 | Afaceri

Calin Popescu Tariceanu a declarat recent ca i-a cerut ministrului Transporturilor, sa pregateasca o serie de masuri prin care "Aurel Vlaicu" Baneasa sa fie transformat intr-un aeroport-anexa Romaero (societatea care depaneaza avioane), destinat primirii aeronavelor mici, noteaza Gandul. Unul din motivele invocate - poluarea sonora care ii afecteaza pe vecinii aeroportului. Dar premierul a uitat niste mici amanunte. Unul dintre acestea e faptul ca acelasi minister al Transporturilor a luat masuri pentru dezvoltarea Aeroportului Baneasa (AIBB).

Recent, AIBB s-a asociat cu companiile aeriene Eurojet (patronata de Dinu Patriciu) si Blue Air (Nelu Iordache) pentru construirea a doua noi terminale de plecari. Eurojet va realiza terminalul VIP, iar Blue Air noul terminal principal de plecari al aeroportului. Investitiile preconizate pentru cele doua obiective sunt de cate 9 milioane de euro. Asocierile (denumite tehnic concesiuni) sunt realizate pe 25 de ani, perioada dupa care terminalele ar urma sa revina in exploatarea exclusiva a aeroportului.

Asadar, daca Aeroportul Baneasa se va inchide definitiv, pentru zborurile comerciale, la 31 decembrie 2010, concesiunea pe 25 de ani va fi, in fapt, una pe doar 2-3 ani, iar Patriciu si Iordache vor reclama, pe buna dreptate, despagubiri. Cei care decid inchiderea aeroportului "trebuie sa isi asume responsabilitatea de a plati si despagubirile de rigoare firmelor care investesc acolo", spune Stefan Mladin, directorul aeroportului. In plus, alti bani s-au bagat in pista.

Integral in Gandul

Ultimele stiri pe BankNews.ro: