Un europarlamentar britanic spune ca face mai putin din Europa in SUA, decat din Bucuresti in Delta
Data publicarii: 03-10-2008 | TurismEuroparlamentarul britanic Brian Simpson, membru al Comisiei pentru transport si turism (TRAN) a PE, a declarat joi, la Galati, ca turismul in Delta nu se dezvolta din cauza infrastructurii, precizand ca o calatorie din Europa in SUA dureaza mai putin decat una din Bucuresti in Delta Dunarii.
"Aveti aici o regiune foarte frumoasa a Europei, Dunarea si Delta Dunarii, care au un potential de dezvoltare economica extraordinar si un potential turistic extraordinar. Insa problema care trebuie rezolvata este ca, pentru a ajunge aici si pentru a descoperi acest potential, dureaza mai mult decat sa ajungi in Statele Unite din majoritatea tarilor europene. Practic, trebuie sa faci patru-cinci ore de drum ca sa ajungi din Bucuresti pana aici si este o problema care trebuie rezolvata la nivel european si la nivelul Guvernului national", a afirmat europarlamentarul britanic Brian Simpson, transmite corespondentul NewsIn.
Invitandu-i pe jurnalisti sa adreseze intrebari, europarlamentarul le-a atras atentia ca au numai zece minute la dispozitie. "Daca ne-ar fi luat doar doua ore ca sa ajungem la Bucuresti, am fi avut mai mult timp pentru intrebari", a explicat el.
Intrebat care ar fi solutiile pentru rezolvarea problemei infrastructurii deficitare de transport catre Delta Dunarii, europarlamentarul britanic a raspuns ca totul se rezuma la bani. Finantarea proiectelor de extindere a retelelor de transport pe calea ferata, pe apa si in aer, in afara de cele rutiere, reprezinta cheia. De asemenea, este necesara o colaborare mai stransa intre autoritatile locale si cele de la Bucuresti pe aceasta tema, cu sustinerea institutiilor europene.
"Intelegem ca e nevoie de noi sosele, dar am vrea sa subliniem, atat pentru dumneavoastra, cat si pentru Guvern, ca e nevoie de investitii in retele de cai ferate intre Bucuresti, Galati si Tulcea, de investitii in caile navigabile si de extinderea unor rute aviatice inspre aeroportul din Tulcea, pentru ca altfel aeroportul din Tulcea este un aeroport fara avioane, ca un pub fara bere. Dar, pentru a imbunatati infrastructura, este nevoie de bani. Noi vom promova zona Dunarii pe langa colegii nostri de la Bruxelles pentru ca aceasta sa fie o zona prioritara a Uniunii Europene. Putem sa ii sensibilizam pe colegii de la Buxelles in legatura cu problemele Dunarii, dar si dumneavoastra trebuie sa sensibilizati Bucurestiul in legatura cu problemele de infrastructura. E nevoie de un parteneriat pentru a atrage resursele necesare pentru a imbunatati infrastructura de transport. Sincer, daca nu se rezolva problema legata de infrastructura de transport, dezvoltarea economica si sociala a acestei zone va intarzia", a declarat europarlamentarul britanic Brian Simpson.
Membrii Comisiei pentru transport si turism (TRAN) a Parlamentului European au efectuat o vizita in Romania, in perioada 30 septembrie-2 octombrie. Delegatia s-a deplasat in Delta Dunarii, la Tulcea si la Galati, unde a avut intalniri cu autoritatile administrative in scopul evaluarii situatiei transportului naval din Romania, a porturilor la Dunare si a oportunitatilor oferite de programele europene pentru dezvoltarea infrastructurii portuare, a flotei si a conexiunilor dintre transportul naval si cel rutier/feroviar. Vizita din Romania reprezinta a treia etapa dintr-una mai ampla, care cuprinde Austria si Ungaria, pentru promovarea dezvoltarii facilitatilor de transport fluvial pe Dunare prin utilizarea modalitatilor de transport integrate care sa protejeze mediul si ecosistemul fluviului.
Potrivit europarlamentarului Adrian Ticau, vicepresedinte TRAN, in perioada 2007-2013 Romania beneficiaza de o alocare de circa 4,6 miliarde euro pentru Programul operational pentru transport, 3,8 miliarde euro pentru Programul operational pentru dezvoltare regionala, 4,5 miliarde euro pentru Programul operational pentru mediu si 2,6 pentru Programul operational pentru competitivitate si inovare. Suplimentar, Romania poate obtine finantari de proiecte pentru transport prin intermediul programelor Marco Polo II, NAIADES si TEN-T. Bugetul TEN-T pentru perioada 2007-2013 este de aproximativ 8,1 miliarde euro.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall