Volumul tranzactiilor inregistrate in magazinele online a ajuns la 40 milioane euro

Data publicarii: 07-10-2008 | Afaceri

Volumul tranzactiilor inregistrate in magazinele online in primele noua luni ale anului 2008 a ajuns la aproape 40 milioane euro, depasind nivelul intregului an 2007, potrivit informatiilor oferite de integratorul de solutii pentru comert electronic Gecad ePayment.

"Desi exista opinii care afirma ca vanzarile online au scazut din cauza crizei financiare ce afecteaza piata internationala, comertul online din Romania nu a avut de suferit pana acum. Dimpotriva, in mod surprinzator, trimestrul al treilea nu a inregistrat o scadere a vanzarilor", a declarat CEO Gecad ePayment, Carmen Sebe. 

Daca in mod normal, iulie si august sunt considerate luni slabe pentru vanzari, in 2008, iulie a fost luna cea mai buna a anului, cu un volum de 5,2 milioane euro, a adaugat aceasta.

Potrivit Gecad, in trimestrul al treilea al acestui an, romanii au efectuat cumparaturi utilizand cardul bancar in magazinele online romanesti in valoare de 14 milioane euro, conform datelor RomCard, cu 59% mai mult fata de aceeasi perioada a anului trecut.

"La inceputul anului am estimat un volum de 70 milioane euro, bazandu-ne pe o crestere substantiala a platilor online pentru taxe, impozite, datorii catre diversi furnizori de utilitati. Aceste tipuri de plati nu au crescut insa la nivelul pe care l-am anticipat noi, astfel incat valoarea comertului electronic cu plata online prin card bancar se va situa probabil la nivelul de 57-60 milioane de euro, in crestere cu 65-70% fata de anul trecut", a adaugat Sebe. 

In intervalul iulie-septembrie 2008, cele mai multe vanzari online au fost inregistrate de magazinele ce activeaza in turism si transporturi, urmate de cele care ofera servicii si produse telecom. Pe pozitia a treia in clasament s-au situat magazinele din segmentul e-tail, furnizorii de produse IT fiind printre cei mai activi.

Pentru ultimul trimestru, cel mai bun sezon din an, se asteapta cresteri de 30% de la luna la luna, urmand ca la finalul anului volumul total al tranzactiilor prin card in magazinele online romanesti care au implementat plata online sa fie de 57-60 milioane euro.

"De asemenea, este vorba si despre o crestere naturala a pietei. Criza financiara afecteaza mai degraba pietele unde comertul electronic a ajuns deja la un nivel de maturitate si unde clientii cumpara produse de nisa, la care in Romania inca nu au succes, cum ar fi produsele de lux. Acestea sunt primele lucruri la care oamenii renunta atunci cand nu au cash. Atat timp cat in Romania se vor cumpara online produse si servicii care ne sunt necesare, comertul electronic nu ar trebui sa aiba foarte mult de suferit", a declarat director general la RomCard, Marin Mitroi.

Potrivit companiei, factorii principali care mentin ritmul ascendent al pietei sunt nivelul tot mai ridicat de incredere pe care publicul il are fata de comertul electronic, precum si rapiditatea cu care principalele magazine online isi perfectioneaza serviciile adresate clientilor lor si gasesc permanent noi modalitati de promovare si de crestere a vanzarilor.

Gecad ePayment este integrator de solutii pentru comert electronic. Compania dezvolta si detine in prezent trei solutii proprietare - ePayment, Avangate si ARMS. ePayment este dedicata exclusiv pietei interne, tuturor persoanelor juridice care au o afacere comerciala online;

RomCard este procesator de tranzactii cu carduri  in Romania, a implementat cu succes  tehnologia 3DSecure integrand-o in sistemul sau de procesare. RomCard a lansat la inceputul acestui an activitatea de mobile commerce, prin care detinatorii de carduri inrolate in sistemul 3D Secur isi pot achita factura de telefonie mobila utilizand telefonul mobil.

NewsIn

Ultimele stiri pe BankNews.ro: