Bancile nu vor mai avea voie sa majoreze comisioanele aferente creditelor
Data publicarii: 13-10-2008 | Finante-BanciBancile nu vor mai avea voie sa majoreze comisioanele aferente creditelor si nici sa introduca altele noi pe durata derularii unui contract, potrivit unui proiect de lege propus spre adoptare de Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC).
In cazul in care furnizorii de servicii financiare aduc orice modificare la contractele de credit, acestea se vor face prin incheierea unui act aditional, care va fi transmis clientilor cu 30 de zile inainte de intrarea lui in vigoare. Daca nu sunt de acord cu noile clauze, consumatorii vor avea dreptul sa rezilieze contractul cu banca, fara plata comisionului de rambursare anticipata.
Potrivit proiectului de lege, bancile vor fi obligate la transparenta totala in calcularea dobanzilor de creditare, astfel ca, in perioada precontractuala, consumatorul trebuie sa afle costul total al creditului si sa primeasca o simulare de credit si un exemplar al contractului.
Mai mult, publicitatea la contractele de credit trebuie sa contina informatii despre orice dobanzi si costuri incluse in credit, valoarea totala a creditului, dobanda anuala efectiva, durata contractului si eventualele contracte obligatorii de asigurare.
In cazul in care aceste prevederi nu vor fi respectate, furnizorii de servicii financiare vor plati amenzi cuprinse intre 5.000 si 50.000.
Propunerea legislativa a ANPC vine ca urmare a unui control, in ultimele luni, la peste 20 de institutii bancare, dintre care 14 au fost sanctionate. Cuantumul total al amenzilor aplicate este de 150.000 lei.
In 2008, ANPC a primit aproape 700 de reclamatii de la consumatori nemultumiti de diferite servicii financiar-bancare.
Principalele abateri constatate de inspectorii ANPC sunt comisioanele introduse pe parcursul derularii contractelor, care nu erau mentionate la momentul incheierii acestora, tarifele mari pentru eliberarea unor adeverinte, modificarea dobanzilor si a comisioanelor fara notificare, tranzactii bancare eronate, inregistrarea consumatorilor la biroul de credit pentru datorii pe care acestia nu le aveau, deficiente in functionarea cardurilor bancare, nerespectarea ofertelor publicitare si comportamentul grosolan al angajatilor bancii.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut