Entitatile artificiale de conversatie nu au reusit sa treaca drept interlocutori reali
Data publicarii: 13-10-2008 | IT&CSase entitati artificiale de conversatie (artificial conversational entities sau "ACEs") nu au reusit sa treaca drept interlocutori reali, in timpul unui test efectuat de Kevin Warwick de la Universitatea din Reading a Scolii de Inginerie a Sistemelor, potrivit informatiilor publicate pe itnews.com.
Desi toate entitatile artificiale au trecut ca interlocutor real cel putin unei persoane, nu au reusit sa convinga 30 la suta din participanti, picand testul stabilit prima data de Alan Turing in 1950.
"Testul Turing" presupune testarea capabilitatilor unei masini de a demonstra inteligenta. Acesta presupune angajarea unui observator intr-o conversatie naturala cu un alt individ si o entitate artificiala, care incearca sa para umana. Daca observatorul nu isi poate da seama care dintre interlocutorii sai este masina si care este omul, atunci entitatea artificiala va trece testul. Conversatia este limitata numai la text, urmarindu-se inteligenta conversatiei mai mult decat abilitatea masinii de a reproduce audio, iar ca mijloc de comunicare se foloseste o tastatura si un ecran.
Conform lui Kevin Warwick, testul a fost proiectat pentru a ridica nivelul de inteligenta artificiala. Warwick a explicat ca, in timp ce masinile inca nu sunt suficient de bune pentru a-i pacali pe toti oamenii, acestea au fost capabile totusi de a-i pacali pe unii. Cercetatorul a remarcat, de asemenea, ca abilitatile de conversatie la fiecare masina se ridica la un impresionant 80-90 %.
"Acest lucru demonstreaza cat de aproape sunt masinile de notiunile de baza a unei conversatii, pentru a ajunge la un numitor comun cu noi, intr-un mod in care sa ne faca sa ne simtim confortabil", a spus Warwick.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut